Hei,
Jeg søker etter forfedre til Martin Andresen, f. 1875 i Kristiania. Han er far til Inga Tønset f. 1897 på Røros. Han står registrert som dagarbeider og ungkar.
Hilsen Tone Høibakk
Martin Andresen f. 1875 Kristiania, dagarb. på Røros 1896
Moderator: MOD_Oslo
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Martin Andresen f. 1875 Kristiania, dagarb. på Røros 189
Hei Tone!
Dette er vel tvillingen til den berømte nåla i Høystakken
Du kan jo starte med de Martin Andresen i Folketellingen 1900 som er født i Kristiania, og sjekke ut en og en... kanskje du treffer?
Dersom det ikke finnes noe papirer om barnebidragssaker hvor det gis mere opplysninger om faren så tror jeg det skal holde hardt å finne ham.
Det er en som der der oppe dvs. han er i Hegra i Nord Trøndelag i 1900
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 014&lnr=00
fire år feil på f.år, men det behøver jo ikke bety noe. Problemet er jo at man ikke kan bevise noe som helst.
Du kan jo og ta en titt i innflytter-listene for Røros for noen år før, og se om han står der?
Dette er vel tvillingen til den berømte nåla i Høystakken
Du kan jo starte med de Martin Andresen i Folketellingen 1900 som er født i Kristiania, og sjekke ut en og en... kanskje du treffer?
Dersom det ikke finnes noe papirer om barnebidragssaker hvor det gis mere opplysninger om faren så tror jeg det skal holde hardt å finne ham.
Det er en som der der oppe dvs. han er i Hegra i Nord Trøndelag i 1900
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 014&lnr=00
fire år feil på f.år, men det behøver jo ikke bety noe. Problemet er jo at man ikke kan bevise noe som helst.
Du kan jo og ta en titt i innflytter-listene for Røros for noen år før, og se om han står der?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Hei,
Takk for svar - du har rett, dette er en av nålene jeg ikke finner.
Jeg finner ikke noe godt treff i 1900 folketellingene, det nærmeste er det du sendte.
Har sett i kirkebøker om han kan ha dødd i perioden 1896-1900, men ikke funnet noe.
Hvor/hvordan sjekker jeg inflytterlister til Røros?
Hilsen fra Tone
Takk for svar - du har rett, dette er en av nålene jeg ikke finner.
Jeg finner ikke noe godt treff i 1900 folketellingene, det nærmeste er det du sendte.
Har sett i kirkebøker om han kan ha dødd i perioden 1896-1900, men ikke funnet noe.
Hvor/hvordan sjekker jeg inflytterlister til Røros?
Hilsen fra Tone
Hei jeg har ikke funnet Martin,men ser at ved folketellingene 1900 at Inga er født 2.09.1900.Vet at i RHD tellingene at det står 1897.Hva er riktig?
Hei jeg fant konfirmasjonen til Inga.Men Martin er ikke oppført som hennes far.Stemmer det da at han er hennes far?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hei,
Takker for all hjelp - for dette er litt av en nøtt.
Inga er født 10/6/1897, døpt 11/7, konfirmert 19/5/1912, og gift 10/8/19 på Røros. Her er det oppgitt at hennes far er dagarbeider (og ungkar) Martin Andresen, f. 1875, ved dåpen og giftemål, tilsynelatende stavet Andersen ved konfirmasjon. I alle tilfeller oppgitt at han er fra Kristiania.
Hun er ved folketellingen i 1900 registrert med fødselsår 1897, og bor hos sin bestafar Iver Tønset på Haugene på Røros, sammen sin mor og flere.
Hilsen Tone
Takker for all hjelp - for dette er litt av en nøtt.
Inga er født 10/6/1897, døpt 11/7, konfirmert 19/5/1912, og gift 10/8/19 på Røros. Her er det oppgitt at hennes far er dagarbeider (og ungkar) Martin Andresen, f. 1875, ved dåpen og giftemål, tilsynelatende stavet Andersen ved konfirmasjon. I alle tilfeller oppgitt at han er fra Kristiania.
Hun er ved folketellingen i 1900 registrert med fødselsår 1897, og bor hos sin bestafar Iver Tønset på Haugene på Røros, sammen sin mor og flere.
Hilsen Tone