Feilmelding Augustus 2 ved eksport

Moderator: MOD_Kildereg

Svar
Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Sted: KONGSBERG

Feilmelding Augustus 2 ved eksport

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 28. april 2008 kl. 15.25

Hei.

Når jeg prøver å eksportere filer fra Augustus 2, så får jeg alltid opp feilmeldingen: "Feil: Feltet 'Liste startår' er obligatorisk. Dette mangler i Listetypeopplysninger for ......"

Feilen kommer bare på noen av kirkebøkene i databasen.

Begge bøkene fra Borgund gir denne feilen. Den ene som bildet kommer fra er importert fra Augustus 1, den andre (boka fra Skodje) er direkte innskrevet i Augustus 2.

Hilsen Remi

PS! Her er et skjermbilde som viser listeopplysningene mine på en av bøkene som gir feilmelding.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Sted: KONGSBERG

Re: Feilmelding Augustus 2 ved eksport

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 28. april 2008 kl. 15.32

Jeg fant ut av problemet. Jeg hadde skrevet Arkivsignaturen som "528.A13I" slik som den står på arkivverkets sine sider: Lenke

Når jeg fjernet punktumet slik at der stod "528A13I" i stedet så gikk eksporten fint.

Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Feilmelding Augustus 2 ved eksport

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 29. april 2008 kl. 9.01

Kanskje sånne viktige registrerings-instrukser bør legges ut på nettsidene til Augustus? Hvis da ikke brukerveiledningen er laget slik at den enkelt kan oppdateres.

Evt. at slike instrukser som ikke står i veiledningen som kan gi feil, blir lagt på Augustus-siden slik at registratorene vet hvor de kan finnes.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Svar

Gå tilbake til «Kilderegistrering»