Legg innav Thomas Alexander Jenseg » 26. mars 2008 kl. 20.15
Tja. Ikke helt ideelt, men har flere esker på loftet. Ting jeg kan tenkes å måtte få tak i litt raskere står i plastlommer i A4 brevordnere.
Ellers forsøker jeg å scanne inn det aller meste av de viktigste dokumentene jeg har. På den måten blir de lettere å dele, lettere tilgjengelig og jeg har en kopi i tilfelle det værste skulle skje. Tar selvsagt flere backup av alt som er digitalt.
Joda, papir er greit, det! (Særlig når dataen slår seg vrang..)
Har selv flere ringpermer fulle, i tillegg til at alt ligger på data. Det som kan være skummelt her, er bruk av plastlommer. De holder jeg meg langt unna, hvis de ikke er garantert syrefri, selvfølgelig.
Bruk av ringpermer kan fungere helt fint det.
En god ide kan kanskje være å sortere innholdet i permene etter det nummeret som personene har i slektsprogrammet?
Det er unikt (så sant man ikke reorginiserer dataene sine som man kan gjøre blant annet i BK!), og det blir lett å legge inn en lomme eller et skilleark til når man kommer over nye dokumenter eller annet som man vi arkivere.
Utfordringen vil være å finne for eksempel bilder som viser flere personer.
En måte å løse det på kan være å arkivere bildet på en person, og så lage et lite notat på de andre med henvisning til hvor bildet ligger.
Med hilsen
John Ludvigsen
Moderator: Vestfold Les dette før du poster din etterlysning.