Foreldre til Thomine Thomasdtr. født ca.1781

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Aust-Agder

Svar
Margaret Elisabeth Schønning Skorpen
Sted: GRIMSTAD

Foreldre til Thomine Thomasdtr. født ca.1781

Legg inn av Margaret Elisabeth Schønning Skorpen » 3. mars 2008 kl. 21.38

Jeg prøver å hjelpe et annet DIS-medlem å finne noen av han aner.
Thomine Thomasdtr. er i tjenste på gården Stendahl i 1801 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=117#ovre Hun reiser siden til Bergen å gifter seg 5.februar 1815 med Lars Himle fra Voss som er militær. Det vi er ute etter er hvem som er hennes foreldre. Jeg har prøvd å lete i kirkebøker fra distrikter som har personer med fornavn Thomas i FT 1801 uten hell. Håpet var om det er noen som har henne i sin database.
Mvh Margaret

Brukeravatar
Harald Søren Storaker
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: Foreldre til Thomine Thomasdtr. født ca.1781

Legg inn av Harald Søren Storaker » 4. mars 2008 kl. 0.04

På Familysearch fant eg ein kandidat født i Øyestad 1778 LDS IGI. Det er meir informasjon i Øyestad kirkebok skanna kirkebok sidelenke
Denne Tomine var født utafor ekteskap av Targier Larsdatter Kolbjørnsvik. Faren ser ut til å vere ein ukonfirmert tjener for kanseliråd Tyrholm (?)
Mora kan vere den som er gift andre gang på Wæding i
FT-1801
Det ser ut som ho også har ein sønn Lars Tomasen (21). Han finner eg ikkje i Familysearch. Tomas Aslaksen fant eg heller ikkje. Så ein må kanskje lese litt i kirkebøkene for å sjå om det fins meir disse.

Margaret Elisabeth Schønning Skorpen
Sted: GRIMSTAD

Re: Foreldre til Thomine Thomasdtr. født ca.1781

Legg inn av Margaret Elisabeth Schønning Skorpen » 4. mars 2008 kl. 9.23

Tusen takk for svar. Det er vel ganske sikkert at du har funnet den rette. Jeg fant en Lars konfirmert i 1794 15 år gammel med bosted Gjennestad. Skal prøve å lete mer i kveld etter giftemål på moren. Fant også en Thomine konfirmert i 1799 fra Kolbjørnsvik, men det står ikke alder på de da.
Mvh Margaret

Svar

Gå tilbake til «Arendal-Lillesand-distriktet - ukjent kommune»