Hei
Ja, det kan godt være vi treffes når vi deler denne interessen. Jeg er med i DIS-Austrått og vi møtes på biblioteket annenhver onsdag - du er hjertlig velkommen dit ! ( - nå har vi tatt juleferie, forresten).
Det er nok jeg som har tatt feil når det gjelder Kaldal-navnet; ser ut til det har vært skrevet slik som FT viser.
Når det gjelder de parene du har funnet som du mener kan være Oluf Kristians Ingebrigtsens foreldre, undres jeg på om det første gårdsnavnet skal være Ørsedahl; det finner du i alle fall i FT.
Den Hans Laurits jeg fant er ektefødt og foreldrene er Oluf Christian Ingebrigtsen og Ingeborg Olsd. - samme farsnavn som er oppgitt ved giftemålet til Hans Laurits og Ingeborg Anna.
Vet du hvor Inga Emilie var ved FT 1900 ? Dette er den eneste Inga jeg fant hvor alderen passer
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=315#ovre
Dessverre er ikke denne plassen nevnt i Gudmund Eides gårdshistorie for området.
De andre 2 døtrene til Hans Laurits og Ingeborg Anna fikk ikke noe lagt liv:
Klara Josefine døde samme dag som hun ble født - 12. juli 1889. Hun var tvilling med Iver Olaus. Karen Serine døde 3. april 1891 - hun var født 20. mars 1891. Ved fødslene til disse barna står det at faren er husmann og bor på Øian. Jeg har heller ikke funnet ut mer om denne plassen.
Sønnen Anton Karelius er i FT 1900 oppgitt å være født i Værran i 1884. Jeg har ikke funnet ham døpt - men det har kanskje du ?
Erfaringsmessig er alle opplysninger viktige når man holder på å "pusle sammen" slekt.
mvh Aud Marion