Digital slektsbok

Moderator: MOD_nyhetsgrupper

Svar
Brukeravatar
6820
Sted: ULSTEINVIK

Digital slektsbok

Legg inn av 6820 » 14. september 2007 kl. 1.07

Har noen tips om program man kan kjøpe/laste ned for å lage en litt avensert slektsbok ved bruk av gedcom og som senere kan bearbeides med tekster og bilder? Den behøver ikke å være på norsk.
Hilsen fra Marianne

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Re: Digital slektsbok

Legg inn av dn10375 » 17. september 2007 kl. 21.32

Marianne Sulesund skrev:Har noen tips om program man kan kjøpe/laste ned for å lage en litt avensert slektsbok ved bruk av gedcom og som senere kan bearbeides med tekster og bilder? Den behøver ikke å være på norsk.

Det bør ikke være noe problem å bruke slektsprogrammet TMG til dette, importere GEDCOM og produsere slektsbok i feks Words doc-format. Sett inn bilder i TMG eller i bokrapporten. Last fullversjonen ned fra http://www.tha.no
Hva menes forresten med "avansert slektsbok"?

T.Haugødegård

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 17. september 2007 kl. 22.01

Da kan du jo bare eksportere til RTF-fil fra programmet du bruker :D . Husk bare på å merk av under Rapportvalg->Bilder at "Legg bildene inn i filen".
Dette kan gjøres i alle forskjellige "Bokrapporter" også i "Flere etterkommerlinjer".
Har du ikke prøvd "Rapportsentret"? Der har du en hendig løsning. :lol:

mvh
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Brukeravatar
6820

Legg inn av 6820 » 18. september 2007 kl. 14.39

Takk for svar.

Med avansert tenker jeg på at jeg skal lage en gave til en familie og tenker meg en 'bok' som et fotoalbum/scrapbook eller som kan se ut som websider å bla i ellermen også som kan skrives ut. Ikke bare i form av rapporter med bilder der jeg ikke kan velge plassering/variasjon fra side til side, men hvor jeg kan variere bakgrunn, skrift, rammer etc etc.

Jeg har ikke sett en slik 'bok/program'. Så jeg har ikke helt klart for meg hvordan den fungerer. :roll:

Ikke vet jeg om jeg fikk forklart det nå heller ......... .
Hilsen fra Marianne

Brukeravatar
55901
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 18. september 2007 kl. 14.57

Marianne Sulesund skrev:Takk for svar.

Med avansert tenker jeg på at jeg skal lage en gave til en familie og tenker meg en 'bok' som et fotoalbum/scrapbook eller som kan se ut som websider å bla i ellermen også som kan skrives ut. Ikke bare i form av rapporter med bilder der jeg ikke kan velge plassering/variasjon fra side til side, men hvor jeg kan variere bakgrunn, skrift, rammer etc etc.

Jeg har ikke sett en slik 'bok/program'. Så jeg har ikke helt klart for meg hvordan den fungerer. :roll:

Kanskje det er noe slikt du kunne tenke deg?
Flipalbum
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden

Brukeravatar
6820

Legg inn av 6820 » 18. september 2007 kl. 15.28

Hei Torgeir, ja det er noe slikt, men skulle gjerne være en som samtidig kan laste inn data fra en gedcom el.l.

Jeg har forsøkt å se på de som er tilgjengelig på Legacy Family Tree store, men blir ikke helt klok på hvordan de fungerer. Ser på den Heritage Collector Suite og andre. Vet ikke om disse spesielt er for multimediafiler, ser at de kan kombineres med Legacyfil. Der er også nevnt et annet program: Personal Historian.

Lurer på hvordan disse virker - om noen har prøvd ut disse programmene?

Trodde jeg hadde funnet programmet, leste ikke grundig nok før jeg kjøpte det, Digitial Historian Guide book, det viste seg, som navnet sa, kun å være en instruksjonsbok! Uten kjørbart program som jeg var ute etter. :(

Her er jo tydeligvis endel programmer på markedet, men hvem har prøvd dem?
Hilsen fra Marianne

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Legg inn av dn10375 » 18. september 2007 kl. 19.06

Marianne Sulesund skrev:Takk for svar.

Her er et eksempel på interaktiv slektsbok lagt på en CD, du kan jo prøve om denne har de funksjoner og muligheter du er på jakt etter:
http://www.tha.no/kongehuset_thano-p/index.htm

Torleif Haugødegård

Brukeravatar
55901
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 18. september 2007 kl. 19.47

Tror løsningen for deg kan være det du alerede har innebygget i Legacy: Passage Express.
Den importerer jo direkete databasen. Mulighetene er store. Les litt om mulighetene her
på hjemmesiden til Passage Express

Tar nok litt tid å lære seg det......
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden

Brukeravatar
6820

Legg inn av 6820 » 19. september 2007 kl. 2.35

Takker til begge to. Skal sjekke disse. Har forsøkt å laste ned Passage men fikk feilmelding, skal prøve en gang til.
Hilsen fra Marianne

Svar

Gå tilbake til « no.fritid.slektsforsking.it»