Hvordan får jeg mitt mn brukernavn og passord?

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Hvordan får jeg mitt mn brukernavn og passord?

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 26. november 2006 kl. 19.07

Først av alt du trenger ikke mn brukernavnet for norsk eller dansk DIStreff. Kun dersom du skal søke i svensk eller finsk DISBYT.

Man får dette brukernavnet kun dersom man selv deltar med data i DIStreff.
Dersom ditt medlemsnr er 01234, vil ditt brukernavn være mn01234, passordet vil stå nederst i fila som heter A01234.txt. Skulle du ha forlagt, eller slettet denne filen ta kontakt med din fadder. Fadder kan gi deg det pånytt

Relatert innlegg: Innlogging med mn-brukernavn på norsk DIStreff kuttet ut

Vil du ha full nytte av DIStreff må du delta. Du kan gjøre dette ved å bruke GEDtreff
Se innlegg: Lag DIStreff- bidraget ditt selv! Last ned GEDtreff! eller å sende en gedcom til din fadder. Her en en lenke til Generell info om innsending

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Hvordan får jeg mitt mn brukernavn og passord?

Legg inn av dn01013 » 15. september 2007 kl. 19.35

Rolf B. Holte skrev:Dersom ditt medlemsnr er 01234, vil ditt brukernavn være mn01234, passordet vil stå nederst i fila som heter A01234.txt.

I og med nytt databasesystem med ANSI tegnsett som basis har vi kuttet ut resultatfilen med navn på formen Annnnn.txt!

Du finner brukernavn, passord og resultatene nå i DBnnnnn.NUM

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 16. september 2007 kl. 13.30

Da jeg ikke får i gang dette nye, håper jeg likevel at DBnnnnn.NUM har samme doemat som den tidligere filen slik at den kan leses i vanlige dumme tekstbehandlere og ikke i RTF-formater, etc

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 16. september 2007 kl. 13.51

Otto Jørgensen skrev:Da jeg ikke får i gang dette nye, håper jeg likevel at DBnnnnn.NUM har samme doemat som den tidligere filen slik at den kan leses i vanlige dumme tekstbehandlere og ikke i RTF-formater, etc

Den er nå identisk med Annnnn.txt

Tidligere ble dbnnnnn.num laget med ASCII-tegnsett og måtte konverteres til ANSI for at æ, ø og å skulle bli vist korrekt.

I og med databasen nå er på ANSI-format trengs ikke lenger konvertering og derfor utgår Annnnn.txt helt og holdent. Har kun hensikt som diskfyller :-)

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 11. oktober 2007 kl. 23.11

Pga. flere spørsmål om "hvordan åpner jeg dbnnnnn.num" har jeg i Gedtreff v.3.0.0.120 og senere gått over igjen til å omdøpe dbnnnnn.num til Annnn.txt :-)

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»