Hvor er Austensfjord?
Moderator: MOD_ukjent_fylke
-
- Sted: MJØNDALEN
Hvor er Austensfjord?
Jeg har en attest fra 1926 som er undertegnet Arnt Nilsen, gardbruker og fartøiskipper, Austensfjord. Kan det være et sted i Nordland?
Re: Hvor er Austensfjord?
Kan det kanskje være Austafjord i Vikna kommune (ca 30 km fra Rørvik)? Vikna ligger på kysten, helt nord i Nord-Trøndelag.
Eller kunne det være Østensfjord i Ølen i Rogaland?
-
- Sted: RASTA
Eller Austefjord i Volda Møre og Romsdal
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Og i følge Gule Sider ligger Austnesfjordgata i Svolvær. Her er det nok mange muligheter. Har du opplysninger om hvor i landet attesten ble skrevet? Det kan vel hende at Austensfjorden ikke var så veldig langt unna.
mvh
Vidar
mvh
Vidar
-
Dette er vanskelig. Om dette er et sted eller et gårdsnavn vet jeg ikke. Min bestefar har arbeidet på dette stedet og jeg forsøker å spore hans bevegelser for å nøste tråder.
Jeg er usikker på håndskriften i attesten , men mulig det også kan være Austenesfjord. er det et sted i lofoten ?
Jeg er usikker på håndskriften i attesten , men mulig det også kan være Austenesfjord. er det et sted i lofoten ?
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Austnesfjorden ligger i Vågan, Nordland. Dersom det er samme Arnt Nilsen som jeg har på papiret er han født i 1900 Vega i Nordland, døpt på Røst Nordland og flyttet sammen med sine foreldre til Sildpollnes, Austnesfjord, Vågan, Nordland
Hilsen
Inger Melbøe
Hilsen
Inger Melbøe
-
Hei ! dette høres interssant ut. Hvem ble han gift med? MVh Solfrid K Hole
Har ikke funnet noen ektefelle på han i Vågans kirkebøker. Mulig han var gift et annet sted. Finnes nålevende personer som vet dette i Vågan.
Inger Melbøe
Inger Melbøe