Anders Olsen f. 1729 og Gunil Jonsdtr f. 1737.
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Anders Olsen f. 1729 og Gunil Jonsdtr f. 1737.
I folketellingen for 1801 står Anders Olsen og Gunil Jonsdtr oppført som foreldre til Jon Andersen f. 1765.
Anders og Gunil bodde ved tellingsåret 1801 på Aarlie gård på Geitastrand i Orkdal, og var hendholdsvis 72 og 64 år gamle.
Nå har jeg stått fast i lang tid når det gjelder disse to som er mine 3xtippoldeforeldre og håper med dette at noen har opplysninger som kan hjelpe meg å komme videre bakover i slekta.
Mvh
Eirik Kvande
Anders og Gunil bodde ved tellingsåret 1801 på Aarlie gård på Geitastrand i Orkdal, og var hendholdsvis 72 og 64 år gamle.
Nå har jeg stått fast i lang tid når det gjelder disse to som er mine 3xtippoldeforeldre og håper med dette at noen har opplysninger som kan hjelpe meg å komme videre bakover i slekta.
Mvh
Eirik Kvande
-
- Sted: RENNEBU
Har vel ikke de helt store opplysningene foreløpig, men fant giftermålet til Anders og Gunil:
Forlovet 24.4.1763, gift 3.7.1763, Orkdal:
Soldat Anders Olsen Aarlie og pigen Gunil Joensdt. Buan. Forlovere: Hr. Lieutnant Blostrup Müller og Jørgen Mikelsen Asbiel.
Beste hilsen Inger
Forlovet 24.4.1763, gift 3.7.1763, Orkdal:
Soldat Anders Olsen Aarlie og pigen Gunil Joensdt. Buan. Forlovere: Hr. Lieutnant Blostrup Müller og Jørgen Mikelsen Asbiel.
Beste hilsen Inger
-
Døpt 2. søndag i faste 1737, Orkdal:
Joen Buoms pigebarn Gunild
Faddere: Ole Buom, Halver Aspield, Agnis Skolholt, Beret Fugelaas og Maret Løfaas.
Gården Aarlie er forresten på Svorkmo, ikke Geitastrand.
Beste hilsen Inger
Joen Buoms pigebarn Gunild
Faddere: Ole Buom, Halver Aspield, Agnis Skolholt, Beret Fugelaas og Maret Løfaas.
Gården Aarlie er forresten på Svorkmo, ikke Geitastrand.
Beste hilsen Inger
Takk for god hjelp så langt.
Skal se om jeg får nøstet videre opp i dette.
Har nok rotet meg litt bort i beliggenheten til gården Aarlie.
Hilsen Eirik.
Skal se om jeg får nøstet videre opp i dette.
Har nok rotet meg litt bort i beliggenheten til gården Aarlie.
Hilsen Eirik.
Eirik
Jeg har en del om slekten til Gunild Johnsdt. Buum, i min slektsbase.
Er du intressert kan jeg sende det til deg på e-post, da det er for mye å legge inn her.
Mvh Margit
Jeg har en del om slekten til Gunild Johnsdt. Buum, i min slektsbase.
Er du intressert kan jeg sende det til deg på e-post, da det er for mye å legge inn her.
Mvh Margit
Hei Margit
Det hadde vært fint om du kunne sende meg slektsdata om slekten til Gunild Jonsdt. Buum.
Min e-postadresse er [email protected]
Ps. Hvorfor heter hun Buum her og Buom i innlegget til Inger Bjørnaas? Hvor er kildene hentet fra?
Hilsen Eirik
Det hadde vært fint om du kunne sende meg slektsdata om slekten til Gunild Jonsdt. Buum.
Min e-postadresse er [email protected]
Ps. Hvorfor heter hun Buum her og Buom i innlegget til Inger Bjørnaas? Hvor er kildene hentet fra?
Hilsen Eirik
Hei Eirik
E-post er sendt.
Kildene er fra Ole E. Schylanders avskrift av kikebøker i Orkdal, og skifteprotokoller
Hilsen Margit
E-post er sendt.
Kildene er fra Ole E. Schylanders avskrift av kikebøker i Orkdal, og skifteprotokoller
Hilsen Margit
-
Buum og Buom er forskjellige måter å skrive gårdsnavnet på. Slikt har variert oppover tidene. Det er imidlertid det samme.
Beste hilsen Inger
Beste hilsen Inger