fridtjof g venæs

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
Elin Anita Venæs

Re: fridtjof g venæs

Legg inn av Elin Anita Venæs » 31. januar 2006 kl. 12.37

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor denne karen dro. Vet han dro til sverige og mønstret antakelig på en engelsk destroyer og deretter deserterte i USA... Der stopper alle spor. Hvis noen kan hjelpe meg så hadde set vært fint? Om så bare et lite hint om hvor jeg kan begynne å lete..

gj04690
Sted: ÅFJORD

Legg inn av gj04690 » 6. april 2006 kl. 10.51

Har notert følgende opplysninger om Fridtjof Gabrielsen Venæs født 1898 Var underoffiser, lensmannsbetjent i Velfjord, tjenestegjorde i marinen under krigen. Forsvant fra den båten han var ombord i ved krigens slutt i New York.
Har en god del opplysninger om hans aner og etterkommere.

Elin Anita Venæs

Legg inn av Elin Anita Venæs » 7. april 2006 kl. 16.20

Dette var jo flott. Du skulle vel ikke ha noen opplysninger om broren til fridtjof. Olaf G Venæs tror han var født i 1905, han emigrerte til USA og gift med Aagot? Jeg tror han har en datter som heter Virginia May. Det jeg vet om henne er at hun er gift med en som heter Riffey til etternavn. Det er nemlig denne personen som vi skulle ha hatt kontakt med. Det hadde jo og vært greit å få vite om Fridtjof kanskje har etterkommere i USA. På forhånd takk

gj04690

Legg inn av gj04690 » 8. april 2006 kl. 2.00

Har notert dette om Olav Gabrielsen Venæs

1 Olav Gabrielsen Venæs f. 13,10,1905 g. 03,02,1932 Ågot Venæs

Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Dette i henhold til Slektsforum og Datatilsynets reglement.

Har også opplysninger om endel av Olavs aner.

Elin Anita Venæs

Legg inn av Elin Anita Venæs » 8. april 2006 kl. 17.44

Dette er jo kjempeflott...Du har vel ikke mulighet til å finne adressen til Virginia May Venes og om hun er i live.. Hun har nemlig vært i Norge og hatt kontakt med slekta for en stund tilbake siden. Min Svigerfar har tenkt å sende brev til henne så da hadde det vært greit å hatt adressen.... Hvor finner du all denne informasjonen? Vi har lett overalt men har ikke funnet noen sikker informasjon. Noe har vi funnet men er ikke sikker på om det er riktig.

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 8. april 2006 kl. 23.05

Flott å se at det er gode hjelpere og god hjelp å finne her på Trønderslekt. Det er sjelden jeg som ansvarlig foretar meg noe med innlegg her.

Kunne tenke meg å redigere bort opplysninger om mulig nålevende personer i det siste innlegget til Arne. Grensa for hva man bør legge ut på nett kan være vanskelig å trekke, men generelt bør ikke opplysninger med familierelasjoner legges ut for nålevende personer.

Jeg foreslår at dere utveksler mer detaljerte opplysninger om dette per epost.

mvh Einar Aasprong
Internettansvarlig DIS-Sør-Trøndelag
[email protected]

gj04690

Legg inn av gj04690 » 9. april 2006 kl. 17.37

Har muligens en adresse og et telefonnummer. Send meg e-postadresse så skal jeg sende deg det. kan kontaktes på [email protected]

Svar

Gå tilbake til «Andre land - ukjent»