Hullet, Frøya
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Hullet, Frøya
Hei. Søker etter ei Tea Nilsen, f. Jensdatter i 1879, i Hullet nær Dyrøya på Frøya. Giftet seg på Flatval like før 1900, med Martin Nilsen. Har trålet kirkebøker, folketellinger, bygdebøker, familysearch etc. uten å ha funnet noe om henne... Det jeg lurer på er hvem hennes foreldre var? Kan noen hjelpe meg med dette...
mvh. Anne Grete
mvh. Anne Grete
-
- Sted: Hitra
Finner kun en Jens bosatt i Hullet i FT 1875, en Jens Korneliusen, f. 1867. Kan han være faren ?
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
-
- Sted: Hitra
Nå ja, navnet var jo der ... men som 12-åring var han neppe far.
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Har du noe mer informasjon om familien? Fikk de flere barn enn Johan? Vet du hvor de bodde? Ble de boende på Flatval. Vet du når Tea døde?
Det bør jo være fullt mulig å finne henne i kirkebøkene.
Krister
Det bør jo være fullt mulig å finne henne i kirkebøkene.
Krister
På Digitalarkivet, under Skannede kirkebøker for NordFrøya 1891-1908 finner du henne blandt konfirmanter 22.juli 1894.
Thea Johanne Jensen f.28.2.1879 døpt 14.4.1879 Seteren Sør dyrøy. Foreldre Jens Pettersen(tror jeg det står) og Eline Olsdatter.
Mvh. Inger Klefstad Johansen
Thea Johanne Jensen f.28.2.1879 døpt 14.4.1879 Seteren Sør dyrøy. Foreldre Jens Pettersen(tror jeg det står) og Eline Olsdatter.
Mvh. Inger Klefstad Johansen
I 1900 (FT RHD) bor Theas foreldre Jens Petersen (f. 1837 som "Ind. Fisker" og kona Eline Olsddatter, fiskerkone(f. 1843)og sønnen Vilhelm Jensen på Dyrøen, hos Kristian Iversen: "gaardbr. S. fisker"
Så mye info på så kort tid...Takk takk. Tea døde i 1921 av tæring så vidt jeg husker, fikk sitt første barn i 1900 og fikk deretter minst to til, deriblant min mormor Ida Marie. Bodde på Flatval helt til hun døde... Bodde som inderst hos Martin Nilsens foreldre... Tror faktisk de siste opplysningene som har kommet fram her, fra Inger og Aud Marion her er helt riktige.... De skannede kirkebøkene er veldi vanskelige tolke, så takk for bryet.......
mvh. Anne Grete K.
mvh. Anne Grete K.
Tea Jensen Flatval døde 15. februar 1921 og ble gravlagt 19. mars. Hun døde av kreft ifølge kirkeboka. Her bekreftes det at hun ble født på Sæter i Nord-Frøya den 28. februar 1879, så det er nok ingen tvil om at dette er din Tea.
Krister
Krister
I 1865 bodde Jens Ludvig Petersen, f. 1836 Hitterens prestegjeld, og Eline Berntine Olsdatter, f. 1843 Hitterens prestegjeld, på Sæteren, Nord-Dyrøya. De hadde da datteren Ingeborg Carine Jensdatter, f. 1864.
Krister
Krister
Jens Ludvig Petersen ble født 19. juli 1836 og døpt 4. september, og hans foreldre var Peter Andreas Jensen og Sara Kjerstina Johansdatter.
Foreldrene ble trolig gift 5. september 1830 og var barn av henholdsvis Jens Hansen og Johan Larsen.
Krister
Foreldrene ble trolig gift 5. september 1830 og var barn av henholdsvis Jens Hansen og Johan Larsen.
Krister
Takker for opplysningene. Har sjekket disse opplysningene selv også og har funnet ut at dette må være riktig.
Anne Grete.
Anne Grete.