Anton Matheus Johansen fra Stoksund.

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Birger Breivoll

Re: Anton Matheus Johansen fra Stoksund.

Legg inn av Birger Breivoll » 16. november 2005 kl. 16.55

Jeg søker opplysninger om Anton Matheus Johansen, f. 28.3.1889 i Stoksund, sønn av ungkar Johan Olsen Rånes fra Åfjord og pike Jørgine Antonsdatter Lundfjordaunet. Ved folketellingen 1900 er han visergutt hos Jonas Refsnæs. Han ble konfirmert 10.7.1904 i Stoksund.
Det sies at han reiste til Amerika, men finner han ikke registrert som utvandret. Er det noen som kjenner til hvor det ble av han ?

Steinar Gilde

Legg inn av Steinar Gilde » 19. november 2005 kl. 18.33

Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Dette i henhold til Slektsforum og Datatilsynets reglement.

Hei.
Jeg har kikket litt og funnet ut at Anton ble gift i 1917 i Åfjord med Sofie Andreasdatter Fossmo, født 22.10.1896, datter av Andreas Olausen Fossmo og kone Elisabet. Egentlig het far til Andreas Olausen for Nils Olaus. Jeg finner ikke Anton Matheus registrert død i Åfjord, men Sofie ble gift på nytt 8.8.1936 i Åfjord med Johan Petter Johansen Aune, født 16.3.1895. De bodde på på Monstadsjøen 59-1. Konklusjonen må bli at jeg ikke vet hvor det ble av Anton Matheus.Mvh SG

Birger Breivoll

Legg inn av Birger Breivoll » 19. november 2005 kl. 19.29

Tusen takk for opplysningen. Dette var spennende nytt. Hadde ikke hjennskap til dette, selv om Johan Petter er min tremenning. Får forsøke å følge opp dette sporet.

mvh. Birger

Gunnar Rånes

Legg inn av Gunnar Rånes » 19. november 2005 kl. 19.58

Jeg vil henge meg på denne og spør om noen av dere vet hvem Johan Olsen Rånes var? Det har eksistert flere Johan Rånes, bl.a. min bestefar
Johan Gunerius, min far Johan Konrad Rånes, og tilsist min sønn Johan Martin, men har er bare 5 år og betyr vel lite i denne sammenheng...
mvh
Gunnar

Birger Breivoll

Legg inn av Birger Breivoll » 19. november 2005 kl. 21.20

Johan Kristian Olsen, f.9.aug.1864, sønn av Ole Kristensen,f.14.1.1835 og Anne Marie Jakobsdtr. Storvik,f.15.8.1843.
Han ble gift med Hanna Rasmusdtr., f.7.9.1863 i Nordfold. De bosatte seg i Sandvika på Nord-Eidem, hvorfra han tok etternavnet Sandvik.
Flyttet i 1930 til Lysøysundet, hvor han døde 2.5.1949.

Mvh Birger

Svar

Gå tilbake til «Åfjord»