Ole johnsen f. ca. 1867-68 i Melhus?

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn20189
Sted: LER

Re: Ole johnsen f. ca. 1867-68 i Melhus?

Legg inn av dn20189 » 14. august 2005 kl. 15.37

Hei.
Håper noen kan ha flere opplysninger om en mann som hetter Ole Johansen i Åsmund Snøfugels bok " De som dro" utvandringa fra Melhus. Ole drar fra norge I 1887 til Eau Claire Wisconsin Usa.
Dette kan passe godt med en mann jeg letter etter som senere blir gift med en slektning.Det står han er 21 år når han folater Norge og det stemmer Ca. Han er vel født rundt 1866-67. I usa om dette er samme person forandrer han navnet til Ole Johnson, noe som var vanlig. Han blir i 1895 gift med Serina fra viggen (Sarah)i census (folketelling) i 1910. Hun tar også Johnson navnet, også hennes sønn Sivert står som stesønn til Ole, med Johnson som etternavn. Sivert var sønn av min Oldefar, født utenfor ekteskap. De jeg vet fra usa er att Ole er død før 1928, Sivert lever i 1925 og Serina lever i 1930. Nå har det stoppet litt opp for meg i og finne ut va som hendte med disse 3. Derfor prøver jeg og se om jeg kan finne også Ole før han drar fra Norge, mulig noen som vet fra vilken familie han komm fra eller vilken gård. Alt som kan hjelpe er jeg dypt takknemelig for, har brukt flere år på og komme så langt som jeg har gjort.

JOHNNY HANSEN.

Svar

Gå tilbake til «Melhus»