"Hans Altsen Clefstad af Børsen"
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: "Hans Altsen Clefstad af Børsen"
Johanne Larsdatter Meland og "Hans Altsen Clefstad af Børsen" fikk sønnen John den 17.07.1842. Han ble døpt i Stadsbygd 04.09.1842. Er det noen som vet mer om Hans og hans opphav ?
- Roar Kvam
- Sted: TRONDHEIM
Hei. Det er i Familysearch en mulig kandidat.
Hans Altsen f.18 des 1818. dåp 1 jan 1819 Børsa
foreldre: Alt Lodensen og Marit Hansdtr
Hans Altsen f.18 des 1818. dåp 1 jan 1819 Børsa
foreldre: Alt Lodensen og Marit Hansdtr
- Roar Kvam
- Sted: TRONDHEIM
Det som står i forrige rubrik er fra det amerikanske arkiv og de har ikke Ø, så dette er noe og bygge videre på: fra FT 1801. foreldre Løden Altsen f.1763 og Ane Jonsdtr f.1759 husmend på Huseby i Orkdal prestegjeld. barn: Alt Lødensen f.1792. Marit Lødend f.1796 og jon Lødensen f.1800. Det er også en kandidat til Løden Altsen på Mylhuus i Orkdal prgj en Alt Jonsen f.1734 kårman. Dette er vel verd og jobbe videre med.
hilsen Roar
hilsen Roar
Takk for innspillet ! Dette var absolutt noe å bygge på. Både Alt og Løden er jo litt spesielle navn, så det burde ikke være mange å velge i, og når også tids- og stedsangivelser passer godt, så burde det ikke være all verdens tvil. Men som du antyder, det er jo et par alternativer som bør undersøkes nærmere.
Løden Altsson og Andi (Ane)er mine tredje tippoldeforeldre. Jeg er etterkommer av deres datter Marit Lødensdtr. Har en god del oplysninger der. Har og litt om Løden. Han er født i Skaun.
Løden og Ane er etter det jeg kan se også mine tredje tippoldeforeldre, etterkommer av deres sønn Alt. Det ser ut til at de 3 barn, Marit. Alr og Jon. Kan du bekrefte dette ? Ellers er jeg interessert i å vite mest mulig om Løden og Ane. Vet du også noe om deres foreldre osv ?
Løden og Ane (Andi) hadde 4 barn,den eldste som og het Alt var født 1790 (ref. Skaunaboka bind I side 166)Andi var datter av Jon Jonsson fra Lisbetsetra. Våre aner går her helt tilbake til den Lisbet som Lisbetsætra har fått van etter.
Lødens foreldre heter Alt Jensson Mjølhus og Kari Ivardtr. Uvås. Alt Jenssons foreldre er Jens Altsson Rekstad og Berit Evensdtr. Skauan. Løden var fostra opp på Husby der mora tjente.Du finner mere i Bygdebøkene fra Skaun og Byneset om du har tilgang til disse. Ellers har jo jeg etterkommere etter Marit fram til dato. Med hilsen Målfrid
Lødens foreldre heter Alt Jensson Mjølhus og Kari Ivardtr. Uvås. Alt Jenssons foreldre er Jens Altsson Rekstad og Berit Evensdtr. Skauan. Løden var fostra opp på Husby der mora tjente.Du finner mere i Bygdebøkene fra Skaun og Byneset om du har tilgang til disse. Ellers har jo jeg etterkommere etter Marit fram til dato. Med hilsen Målfrid