Thore Evensen Kaarøe Sinnes (f.1804)

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Randi S. E.

Re: Thore Evensen Kaarøe Sinnes (f.1804)

Legg inn av Randi S. E. » 31. mars 2003 kl. 19.59

Litt videre på Thore og Even Sinnes. ("Nyoppretter" et gammelt emne):Er navnet Kaarøe det samme som Korøyen? I folketellingen 1801 finner jeg Even Thoresen 36 år under Korøyen. Lurer på om det er den rette Even? Og er da Thore Christensen (68år) hans far? Even står bare oppført som Mand der og ikke sønn, med tilføyelse "skal have faderens gaard". Er da Thore Christensens andre kone Marit Fredrichsdatter Even Thoresens mor?
(Ble kanskje litt innviklet dette, men jeg skulle så gjerne finne litt aner på Thore Evensen Kaarøe Sinnes (f.1804)
Randi E

Odd Harald Hofset
Sted: LER

Legg inn av Odd Harald Hofset » 2. april 2003 kl. 20.06

Kaarøe er det samme som Korøyen.
Du har muligens rett, men hvis en skal være helt sikker må en nok se i kirkeboken for Hemne.
Jeg har desverre ikke noen aner på Thore Evensen.

mvh
Odd Harald

Randi S. E.

Legg inn av Randi S. E. » 2. april 2003 kl. 21.37

Takk, Odd Harald, da vet jeg i hvert fall det.
Randi

Agnar

Legg inn av Agnar » 2. mai 2003 kl. 1.40

Hei

Det var selvfølgelig litt krøkkete at det ikke var oppgitt noen mailadresse, og heller ikke var mulig å legge ved et vedlegg (det er da derfor en har vedlegg..), men jeg forsøker på denne måten:

1. Thore Evensen Kårøyan, f. 02-07-1796 i ST, Vinje, Kårøyan. Er 31 år ved ekteskap ?

Han giftet seg med Gunild Hansd Hofset, gift 30-07-1836 i ST, Hemne Kirke, f. 1812 i ST, Vinje, Hofset.

Foreldre

2. Even Toresen Kårøyan, f. 1763 i ST, Vinje, Kårøyan. Han giftet seg med Sigrie Evensd.

3. Sigrie Evensd, f. 1765 i ST, Vinje ?.

Besteforeldre

4. Tore Christensen Kårøyan, f. 1734 i ST, Hemne. Han giftet seg med Marit Fredriksd.

5. Marit Fredriksd, f. 1733 i ST, Vinje ?.

Håper det kan være til nytte..

http://www.merkesnes.no

Svar

Gå tilbake til «Hemne»