Marith Johnsdatter

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Roger Eilertsen

Re: Marith Johnsdatter

Legg inn av Roger Eilertsen » 6. januar 2003 kl. 11.44

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne min tippoldemors slekt.Min tippoldemor er født i 1859 og var gift med Nils Aune født 1860.Sammen har de seks barn,disse er født mellom 1891 og 1900. Min morfar mener hun het Lien før hun giftet seg,dette tør jeg ikke å si om stemmer. Men begge skal være født i Selbu. Dette er alt jeg vet om min tippoldemor og min tippoldefar så jeg håper noen kan hjelpe meg videre. Med vennlig hilsen Roger

Brukeravatar
Roar Kvam
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Roar Kvam » 7. januar 2003 kl. 10.02

Hei igjen Roger, Her er vel dine kandidater.
Nils Johannesen f.1859(60) på gården Aunet i Selbu det er en del feil i fødselstall for FT i 1865, men denne er vel din. Du finner han i FT for 1900 under Strinden på gården Aune under Jarlsborg. Marit Johnsdtr f.1859 Øvre Lien Vestre
far: John Halvorsen 1822
mor: Guri Pedersdtr 1819. alt dette finner du i arkivet under folketellingen for 1865-1875 og 1900
Du har adressen dit?
Hilsen Roar

Roger Eilertsen

Legg inn av Roger Eilertsen » 9. januar 2003 kl. 17.27

Takk for svaret jeg fikk.Ifølge min morfar skal dette stemme.Men det jeg lurer på nå er om det er mulig å finne ut hvem som er Nils Aune(Johannesen)foreldre.Og jeg lurer også på om det mulig å finne ut hvem som er foreldrene til John Halvorsen og Guri Pedersdatter. Med vennlig hilsen Roger

Svar

Gå tilbake til «Selbu»