Kan noen hjelpe meg med Mathilde Skredsvigs foreldre?

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
dn20531
Sted: OSLO

Kan noen hjelpe meg med Mathilde Skredsvigs foreldre?

Legg inn av dn20531 » 11. august 2007 kl. 17.22

Jeg har følgende ubekreftede opplysninger om Mathilde Skredsvig.

Født 30 mars 1872 i Eiker (kan også være født i 18749
Giftet seg i 1911
Død i North Dakota 13. juli 1942

Hun oppgir å være oldebarn til Anne Iversdatter, født i Sigdal i 1780, som giftet seg med Nils Andersen Garaas i 1816. Anne Iversdatter døde i 1873 i Modum, 93 år gammel.

Ifølge det hun selv skrev var hun niese til Christian Skredsvig og hjalp ham i huset fra 1894 etter at hadde flyttet til Eggedal. Mathilde flyttet til Hamar for å studere til lærer. Hun jobbet etter hver i Fåberg og senere i Sandvær.

Hun traff etter hvert en norsk-amerikaner (fra Sigdal), giftet seg med ham og dro med ham til Amerika.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvem Mathildes foreldre var?

Tar også med takk imot annen info om Skredsvig slekten og Mikkelsen/Sønsteby slekten.

Jeg har kommet i kontakt med en slektning i California, som er Regine Eriksdatter Skredsvigs oldebarn. Regine er Christian Skredsvigs søster. Hun giftet seg med Jørgen Johansen Sønstebyeie og de bosatte seg i Amerike. Jørgen er min farmor Christiane Johansdatter Sønstebyeies bror.

Jeg er kommet et stykke på vei med de forskjellige grenene. Er det noen andre som holder på med det samme, og som kan utveklse informasjon med meg og min slektning i California, ville det være flott.

Carsten Henrik Schanche
Sted: JESSHEIM

Re: Kan noen hjelpe meg med Mathilde Skredsvigs foreldre?

Legg inn av Carsten Henrik Schanche » 11. august 2007 kl. 17.47

Svar

Gå tilbake til «Drammen-distriktet - ukjent kommune»