Tyskland. leter etter proff forskerhjelp.
Moderator: MOD_Emigranter
Tyskland. leter etter proff forskerhjelp.
Min familie og jeg har støtt på et problem vedrørende en av våre forfedre. I alle opplysninger som finnes angående glasspustere på Hadelands Verk når det startet opp, så står det at de aller fleste glasspustere kom fra Mecklenburg i Tyskland. Men dette stemmer ikke når det gjelder vår forfader, Heinrich Irrich som han opprinnelig het, eller Heinrich Erich som han kalte seg her i Norge. Vi har brukt en slektsforsker i Mecklenburg og der finnes det ingen ved det navnet. Ergo, så må vi finne en proff slektsforsker som kan lete over hele Tyskland for oss. Har noen et forslag på et navn på en slik person? Eller andre forslag?
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Re: Tyskland. leter etter proff forskerhjelp.

- Gry Onarheim Dahlmo
Hei,
Et annet tips er å ta kontakt med G-Gruppen i Sverige, som slektsforsker bl a på tyskere til Sverige. Finnes jo mange glassbruk i Sverige så kanskje noen av hans familie dro dit
Et annet tips er å ta kontakt med G-Gruppen i Sverige, som slektsforsker bl a på tyskere til Sverige. Finnes jo mange glassbruk i Sverige så kanskje noen av hans familie dro dit

Vennlig hilsen Gry

Jeg tror ikke det finnes noen genealoger i Tyskland som behersker alle tyske land og arkiver. De er nok kun eksperter for et avgrenset område, f eks et forbundsland, gammelt fyrstedømme ol.
hilsen Tore H Vigerust, Moderator: Slekter
- Gry Onarheim Dahlmo
Hvis du er ute etter profesjonell slektsforsker, burde vel noen i G-gruppen i Sverige, som jeg henviste til kunne hjelpe deg ? Som Tore, nevner, er det ofte kun i enkelte delstater hvor noen er eksperter, så mitt tips er i første omgang å få dialog med G-gruppen og hvordan du skal nå videre frem 

Vennlig hilsen Gry