Marie Kristiansdatr. Bakken
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Marie Kristiansdatr. Bakken
Hei, jeg leter etter opplysninger om Marie Kristiansdatter Bakken, f. 21.12.1885 - d. 20.7.1963 på Gussiåsen, Nesset. Hun hadde 3 barn da hun kom til Sætran i Øksendal som tjenestejente og endte opp som kone på gården. Hun ble gift med Emil Magnus Sæther f. 27.6.1894 - d. 30.12.1937 (skikkelig Askepott-historie...)
Dette er ikke mine slektninger men jeg håper noen kan hjelpe meg med å løse dette mysteriet, jeg vet ikke mer om henne enn det jeg har skrevet så jeg håper det finnes noen der ute som vet litt mer....
Dette er ikke mine slektninger men jeg håper noen kan hjelpe meg med å løse dette mysteriet, jeg vet ikke mer om henne enn det jeg har skrevet så jeg håper det finnes noen der ute som vet litt mer....
Mvh. Unni Ekren
DIS-Møre og Romsdal
DIS-Møre og Romsdal
-
- Sted: JESSHEIM
Re: Marie Kristiansdatr. Bakken
Hei Unni
Fant denne jenta på Fam.search
http://www.familysearch.org/Eng/Search/ ... rompage=99
Da er det hun som er på Bakken sammen med sine foreldre i 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=182#ovre
Fant denne jenta på Fam.search
http://www.familysearch.org/Eng/Search/ ... rompage=99
Da er det hun som er på Bakken sammen med sine foreldre i 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=182#ovre
Tusen takk for hjelpen
nå har jeg kommet mye lengre takket være deg.....

Mvh. Unni Ekren
DIS-Møre og Romsdal
DIS-Møre og Romsdal
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Her er Maries dåp/fødsel reg. som nr 4, nr 5 tvillingsøstera Martine i scannet kirkebok for Nesset(Rød)
Ser du ikke vet mer om henne, heller ikke om hun var gift før og hvor barna var født?
Mvh
Britt Iren
Ser du ikke vet mer om henne, heller ikke om hun var gift før og hvor barna var født?
Mvh
Britt Iren
Takk for opplysningen, jeg visste ikke at hun var tvilling. Jeg hjelper barnebarnet hennes skjønner du..
og han forteller at Marie hadde 3 barn fra et tidligere forhold men at hun ikke var gift med barnefaren men jeg er evig takknemlig for all den hjelp jeg kan få her... Jeg er temmelig fersk slektsforsker ennå
så jeg kan ikke såå mye ennå......

Mvh. Unni Ekren
DIS-Møre og Romsdal
DIS-Møre og Romsdal
- Osvald Rydjord
- Sted: SANDEFJORD
- Kontakt:
Bygdebok for Nesset I s 176.
1. Maria, f 1885. Tvilling. Gift med magnus Sæther, Øksendal. dei vart brukarar i Ne'stua under Sæther. Med Knut Olai Gussiås hadde Maria sønene Magnar, f 1910, Harald, f ?. Gift i Øksendalen og Kåre , f 1913. Magnar, f 1910 drukna nyttårsdagen 1935 i Osvatnet.
2. Martine, f 1885. Utflytta til Trondheim i 1909. I 1914 hadde ho dottera Ida Margrete med Iver Johan Normann, f 1890.
3. Theoline, f 1889. Utflytta til Trondheim i 1909. I 1913 hadde ho dottera Inga med Lars Andreasson Gussiås. Inga er gift med Peder Olsen Nes på Kleive. Med Kristen Lyster hadde Theoline dottera Klara.
4. Kristian, f 1894. Ugift. Tok over bruket.
5. Hans, f 1897. Døydde same året.
Foreldrene deres er Kristian Torsteinsen, 1857- , g 1885 med Marit Hansdatter Eidsvåg, 1859-1905, fra Plassen under Eidsvåg.
Låner du Nesset bind I og II vil du finne flere aner, om du må ha flere bind vet jeg ikke - det er hele elleve av dem.
1. Maria, f 1885. Tvilling. Gift med magnus Sæther, Øksendal. dei vart brukarar i Ne'stua under Sæther. Med Knut Olai Gussiås hadde Maria sønene Magnar, f 1910, Harald, f ?. Gift i Øksendalen og Kåre , f 1913. Magnar, f 1910 drukna nyttårsdagen 1935 i Osvatnet.
2. Martine, f 1885. Utflytta til Trondheim i 1909. I 1914 hadde ho dottera Ida Margrete med Iver Johan Normann, f 1890.
3. Theoline, f 1889. Utflytta til Trondheim i 1909. I 1913 hadde ho dottera Inga med Lars Andreasson Gussiås. Inga er gift med Peder Olsen Nes på Kleive. Med Kristen Lyster hadde Theoline dottera Klara.
4. Kristian, f 1894. Ugift. Tok over bruket.
5. Hans, f 1897. Døydde same året.
Foreldrene deres er Kristian Torsteinsen, 1857- , g 1885 med Marit Hansdatter Eidsvåg, 1859-1905, fra Plassen under Eidsvåg.
Låner du Nesset bind I og II vil du finne flere aner, om du må ha flere bind vet jeg ikke - det er hele elleve av dem.
Tusen takk for hjelpen
nå ble jeg glad... Skal forsøke å spore opp etterkommere..

Mvh. Unni Ekren
DIS-Møre og Romsdal
DIS-Møre og Romsdal

Tusen takk, jeg hjelper søskenbarnet ditt fra Øksendalen.... Si fra hvis du vil at jeg skal sette dere i kontakt.
kjempeartig dette med slektsforskning, er du med i lokallaget her på Sunndalsøra? Jeg vet ikke hvem du er men jeg har kanskje sett deg der....

Mvh. Unni Ekren
DIS-Møre og Romsdal
DIS-Møre og Romsdal