Marit Vevang f. 24/4-1860 fra Kornstad
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Marit Vevang f. 24/4-1860 fra Kornstad

Re: Søker etter etterkommere fra Kornstad (Averøy)
Hei
Har du henne på en link Tell/kb slik at den kan legges her da bekrefter det at vi søker på
rette folk,Og du får raskere svar.
Dette bare tips/hjelp til deg.
Mvh
Helge
Har du henne på en link Tell/kb slik at den kan legges her da bekrefter det at vi søker på
rette folk,Og du får raskere svar.
Dette bare tips/hjelp til deg.
Mvh
Helge
Hei,
legge lenken inn el .sider med henv. til sider og nr. om det er kb.
skal prøve og finne noe , om ikke vet om noe?
Mvh.
Helge
legge lenken inn el .sider med henv. til sider og nr. om det er kb.
skal prøve og finne noe , om ikke vet om noe?
Mvh.
Helge
Hei Ann-Karin
ja der ser du nå starter det ,
det er også en Raskere søke motor so heter FS. i Usa den kan du bruke, ta grovsøk med den, men kontrollere, dette med sikre kilder.Mange jobber slik,
legger fs. lenk her:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/ ... search.asp
Her er den du kan søke på denne uten og ha forelderene,denne er ok.
Mvh.
Helge
ja der ser du nå starter det ,
det er også en Raskere søke motor so heter FS. i Usa den kan du bruke, ta grovsøk med den, men kontrollere, dette med sikre kilder.Mange jobber slik,
legger fs. lenk her:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/ ... search.asp
Her er den du kan søke på denne uten og ha forelderene,denne er ok.
Mvh.
Helge

Hei Ann-Karin,
legger in en fin kart link til datakart , den heter GS-link:
http://www.gislink.no/gislink/index.jsp
dette karet er fint og enkelt og bruke, prøv denne.
Mvh.
Helge
legger in en fin kart link til datakart , den heter GS-link:
http://www.gislink.no/gislink/index.jsp
dette karet er fint og enkelt og bruke, prøv denne.
Mvh.
Helge
Hei Ann-Karin,
legger også inn denne som heter Norgesglasset av Statens Kartverk her er denne linken:
Dekker hele norge og er fin og enkel og bruke.
http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html
Det var noen kart.
Mvh.
Helge
legger også inn denne som heter Norgesglasset av Statens Kartverk her er denne linken:
Dekker hele norge og er fin og enkel og bruke.
http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html
Det var noen kart.
Mvh.
Helge
-
- Sted: AVERØY
Hei
I Averøybok nr 3 finner du mye om Peder Seivågs slekt. Han hadde en søster. Hun var min manns oldemor. (Etterslekt side 323 ) Om foreldrene, side 402 og 189 i samme bok.
Mye etterslekt etter Ane så der har du mange slektninger.
mvh
Borgny
I Averøybok nr 3 finner du mye om Peder Seivågs slekt. Han hadde en søster. Hun var min manns oldemor. (Etterslekt side 323 ) Om foreldrene, side 402 og 189 i samme bok.
Mye etterslekt etter Ane så der har du mange slektninger.
mvh
Borgny

- Jonny Lyngstad
- Sted: LYNGSTAD
Slektskapsmessig har jeg masse om Marit Eriksdtr. Øverhagen av Bolsøy, Romsdal f. 24. april 1860 og d. 2. februar 1960. Hennes bror var gift og bosatt på Eide, se Eideboka b. 4, s. 59. Der er det også gjort greie for foreldra til Marit, samt en halvbror Peder Endresen som bodde på Vevang her i Eide.
Før Marit ble gift fikk hun 2 jenter, Anna Marie f. 3/12-1884, til USA, og Emelie Ovidia f. 23/1-1888 gift med Anders Steffensen Sandvik, Hustad, Fræna. Faren til jentene het Karl Oluf Jakobsen og var fra Vevang og reiste til USA. De to damene døde barnlause.
I ekteskapet med Edvard Eliassen fikk hun tvillinger, Olava Marie og Elise, f. 20/4-1890. Begge to har etterkommere etter seg. Edvard døde 30/8-1890 av influensa da jentene var 4 måneder gamle. Den 14/4-1894 fikk Marit dattera Beate med ukonfirmert gutt Sehus Gerhard Sivertsen Vevang f. 1875 og død 1896. Etter Beate er det også levende etterkommere.
Så ble Marit gift i 1896 m. Peder Anbjørnsen Seivåg og fikk 2 barn: Paul Martin f. 5/12-1896 og Elen Johanne f. 24/12-1898.
Hils din mor fra meg da jeg snakka siste gang med henne i januar 2003.
Før Marit ble gift fikk hun 2 jenter, Anna Marie f. 3/12-1884, til USA, og Emelie Ovidia f. 23/1-1888 gift med Anders Steffensen Sandvik, Hustad, Fræna. Faren til jentene het Karl Oluf Jakobsen og var fra Vevang og reiste til USA. De to damene døde barnlause.
I ekteskapet med Edvard Eliassen fikk hun tvillinger, Olava Marie og Elise, f. 20/4-1890. Begge to har etterkommere etter seg. Edvard døde 30/8-1890 av influensa da jentene var 4 måneder gamle. Den 14/4-1894 fikk Marit dattera Beate med ukonfirmert gutt Sehus Gerhard Sivertsen Vevang f. 1875 og død 1896. Etter Beate er det også levende etterkommere.
Så ble Marit gift i 1896 m. Peder Anbjørnsen Seivåg og fikk 2 barn: Paul Martin f. 5/12-1896 og Elen Johanne f. 24/12-1898.
Hils din mor fra meg da jeg snakka siste gang med henne i januar 2003.

Hei igjen Jonny. Jeg har lurt litt på min Grandtante Anna Marie f. 3/12-1884, som emigrerte til USA, Jeg har hørt hun ble gift der borte med etternavn Blide/ Blyde el. Er det noe du også kan ha hørt? Jeg vet hun var i Norge engang på besøk,men vet lite annet. Vet du event hvor i USA hun bodde? etter emigrasjons listene dro hun til chicago. Var det også der hun bodde til sin død? Mor nevnte hun var barnløs,men det er lite annet hun vet om henne. Hun er heller ikke sikker på når hun døde.
- Jonny Lyngstad
- Sted: LYNGSTAD
Jeg har de samme opplysningene som deg om henne. Ved hjelp av Tore Kristiansen i Kristiansund skal vi nok greie å finne henne i folketellingene der borte, men det får bli litt seinere.
I fjor sommer hadde jeg besøk av folk fra Chicago som nedstamma fra den samme Karl Oluf Jakobsen som var far til Anna Marie. De hadde litt mistanke om et eller annet, og fikk dette bekrefta gjennom meg da de var her.
Vi får holde kontakten. Dersom du ønsker det, skal jeg formidle kontakt til andre slektninger her på Nordmøre.
I fjor sommer hadde jeg besøk av folk fra Chicago som nedstamma fra den samme Karl Oluf Jakobsen som var far til Anna Marie. De hadde litt mistanke om et eller annet, og fikk dette bekrefta gjennom meg da de var her.
Vi får holde kontakten. Dersom du ønsker det, skal jeg formidle kontakt til andre slektninger her på Nordmøre.

-
- Sted: AVERØY
Hei
Blandt etterkommerne til Per Seivågs søster har du mange firmenninger på Averøya, i Kristiansund, på Eide og på østlandet. Jeg bor sammen med en av dem. Forige generasjon, tremenningene til din mor er døde alle sammen.
Mvh
Borgny
Blandt etterkommerne til Per Seivågs søster har du mange firmenninger på Averøya, i Kristiansund, på Eide og på østlandet. Jeg bor sammen med en av dem. Forige generasjon, tremenningene til din mor er døde alle sammen.
Mvh
Borgny