Ekers prestegjeld

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
Jorunn Helene Kisen
Sted: TOBØL

Ekers prestegjeld

Legg inn av Jorunn Helene Kisen » 11. oktober 2006 kl. 22.42

Hvor er Ekers prgj? Heter det noe annet nå?
Min tippoldemor er født der, Mari Jensdatter, (datter av Erik Eriksen Otter Drammen).
Hun er født i 1822.

OTTER ? er det et familienavn?

Mvh Jorunn Helene Kisen

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Re: Ekers prestegjeld

Legg inn av Kjell Halvorsen » 11. oktober 2006 kl. 23.44

Hei Jorunn Helene,

Denne etterlysningen tror jeg det kan bli litt vanskelig å få svar på. Grunnen til det ligger i et av svarene du fikk på spørsmålet du har postet under Modum med stikkord Elise Mathilde Karlsdatter og Alfred Andersen.

Deler av et av svarene inneholdt dette: "Par nr 51 Ekteviede 1848, side 304 Ungkarl Anders Eriksen Fossumeie og Pige Mari Jensdatter Lysagereiet hadde forlovere Bjørn Jonsen og Torger Torstensen. Brudg og brudens faders navn ble oppgitt respektive Erik Eriksen Otter Drammen og Jens Andersen". Med andre ord var Mari Jensdatters fars navn Jens Andersen. Hun var oppgitt å komme fra Lysagerejet, (Nedre Eiker ?)

Kjell H.

dn06606
Site Admin

Re: Ekers prestegjeld

Legg inn av dn06606 » 11. oktober 2006 kl. 23.49

Hei, jeg minner om dette:

Dersom det skulle vise seg at det er hensiktsmessig å flytte et emne til et annet forum i Slektsforum bør man ta kontakt med moderator for det forumet meldingen nå befinner seg i, eventuelt med en av administratorene i Slektsforum. Moderatorer og administratorer kan flytte meldinger/emner når det er hensiktsmessig.
mvh Jan

Svar

Gå tilbake til «Modum»