Hei Anne Brit
I følge Familysearch ble Anne Kjeldsdatter og Søren Sørensen gift på Inderøy 23. juni 1779, en info som må bekreftes med kirkeboka for Inderøy.
I følge folketellinga fra 1801:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1914#ovre
er Anne 52 år i løpet av dette året, med andre ord ble hun født rundt 1749. Det er ei Anne Martha Kjeldsdatter som i følge Familysearch ble født på Inderøy 13. mars 1749 og døpt 23. mars 1749 av foreldrene Kjeld Pedersen og Kirsten Peersdatter - et spor verdt å følge videre i og med at Anne og Søren fikk ei datter de kalte Kirsti/Kirsten.
I Ekstraskatten for 1762 på Inderøy - Hovedmanntallet av befolkningen over 12 år - finnes familien Kiel Pedersen, kona Kirsten Pedersdatter og barna Peder Kieldsen og Ane Kieldsdatter på gården Huustad. Kilde: Riksarkivet, hyllenummer 4A14014. Rentekammeret - Ekstraskatten etter forordning 23/9-1762, Inderøy - realistisk ordnet avdeling, Skattevesen, eske 20. Hovedmanntall, 2. legg 1762.
Sånn ved første øyekast finner jeg dessverre ikke skifter etter hverken Kjeld Pedersen, Kirsten Peersdatter/Pedersdatter eller Anne Andersdatter, men jeg finner et skifte etter en Søren Rasmussen i skifteregisteret for Inderøy Fogderi 1785-1796 som jeg kan kikke nærmere på til uka.
Hei så lenge fra Mette