Johanne Wilhelmine Johansen dåp 20 APR 1835 i Domk. Bergen

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Brukeravatar
Ingvild Alme
Sted: ULSTEINVIK

Johanne Wilhelmine Johansen dåp 20 APR 1835 i Domk. Bergen

Legg inn av Ingvild Alme » 5. mars 2006 kl. 15.50

Dvs Johanna Wilhelmine Grove f. 9 apr 1835 Foreldre Johan Wilhelm Graave og Ane Sophie Christensen.
Er det noen som kan fortelle meg hvem som var fadder ved barndåpen ? Jeg er veldig spent på svaret
Jeg fant hennes dåpsdag på familysearch, hun er min oldemor

Mvh Ingvild Alme

Brukeravatar
Hilde Elisabeth Wedde
Sted: KONGSBERG

Re: Johanne Wilhelmine Johansen dåp 20 APR 1835 i Domk. Berg

Legg inn av Hilde Elisabeth Wedde » 1. mai 2006 kl. 12.07

Hei!
Her er dåpen funnet på Digitalarkivet, det gir ikke noe svar på faddere, men det ser ut som hun var et uekte barn. Lenke

Hilde

Brukeravatar
Ingvild Alme

Legg inn av Ingvild Alme » 18. mai 2006 kl. 21.23

Takk for at du fant dette for meg. Johanne Wilhelmine er min oldemor, og det er sant at hun er født utenfor ekteskap. Men jeg ser at Ane Sofie har oppgitt faren til å være ukjent tjenestekar. Faren som Ane Sofie har skrevet opp var hennes forlovede som omkom på sjøen 2 febr 1836. Det blir sagt at han ikke var hennes barns far, men at det var lurt å la han stå til ansvar for farskapet. Faren til Johanne Wilhelmine skulle være Johan Christian Alexandersen som var Johan Wilhelm Grove sin halvbror og sønn til Christian Alexandersen som det er skrevet en bok om. Røvar Alexandersen og skipet Patriot. Disse folkene bodde på Strøm i Borge i Nordland.
Jeg vet ikke hvor Ane Sofie bodde i Bergen da hun fikk barnet, det er opplyst at hun bodde i 12-23, men jeg klarer ikke å finne ut noe mer om hvor det er. Hun er døpt i Domkirken ser jeg.

Mange hilsner Ingvild Alme

:D
http://members.tripod.com/sandtorg/hist ... til%20byen

Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Sted: KONGSBERG

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 20. mai 2006 kl. 5.19

Hei Ingvild.

På Digitalarkivet er der en søkbar oversikt med overgangen fra roder til gateadresser. På disse sidene finner du at Rode 12-23 er denne adressen: Fortunen 13.

Håper det hjelper deg et lite stykke lenger.

Hilsen Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

Brukeravatar
Ingvild Alme

Legg inn av Ingvild Alme » 21. mai 2006 kl. 1.46

Hei Remi. Takk for svar.
Jeg har funnet ut hvor Johanne ble født, men jeg har ikke klart å finne ut hvem moren bodde hos. Du ga meg noe å gå etter så jeg leter videre.
Mvh Ingvild

Svar

Gå tilbake til «Bergen»