Feilmelding i Gedtreff

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
Kjetil Fjogstad
Sted: KLEPP STASJON

Feilmelding i Gedtreff

Legg inn av Kjetil Fjogstad » 11. april 2006 kl. 12.54

Ved start av Gedtreff får jeg feilmelding om at medlemsfil er for gammel, og at jeg må installere 'nymedlem'. Jeg har forsøkt å installere ny medlemsfil som er oppdatert i april men får fortsatt feilmelding.

Noen som kan hjelpe ?

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Feilmelding i Gedtreff

Legg inn av dn01013 » 11. april 2006 kl. 13.18

Hvor la du den nye nummer.nor fila?
Den skal erstatte fila som ligger på c:\programfiler\disnorge\gedtreff. Sjekk at denne har korrekt dato.

En annen årsak kan være at du fortsatt kjører den utdaterte v. 1.0

For øvrig vil både v.1.0 og v.1.1 bli erstattet med Gedtreff 2006, v.2

Denne vil i stedet verifisere direkte mot medlemsbasen og i samme øyeblikk fadder har godkjent bidrag, vil nøkkelen for ekspert-modus bli vridd om og du kan kjøre det i fullversjon. Det er også meningen å øke tiden til neste gang du må bidra til 1 år. I dag er den 1/2 år.

For øvrig har dagens nummer-nor fil kort holdbarhet da den må skiftes relativt ofte pga. både pga. medlemstiden løper over 1 år fra innmeldingsdato samt at nøkkelen endres når du har bidratt. Da er det behov for ny nøkkel.

Brukeravatar
Kjetil Fjogstad
Sted: KLEPP STASJON

Legg inn av Kjetil Fjogstad » 11. april 2006 kl. 14.51

Nå virker det!

Da gjenstår det bare å se hvor mange nye utfordringer som kommer...... :-)

Kjetil

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 11. april 2006 kl. 18.00

Jeg kunne tenke meg å kjøre gedtreff og da ikke bry meg andre bidragsytere, kun de andre funksjonene som er tilstede, men dette ser ikke ut til å være mulig. Jeg vil gjerne kjøre Gedtreff for de rapporter jeg ikke får tilsendt.
Men her er visstnok et annet problem at programmet uten å gi feilmelding bare stopper under sorteringen etter ca 400000 linjer av kmp

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 11. april 2006 kl. 23.35

Mest sannsynlig driver programmet og sorterer data i minne før den fortsetter innlesing. Med 1 GB totalminne i RAM i dag opplevde jeg at programmet tok pause ved ca. 200000 linjer og flere ganger ellers for å spare mellomsorteringer på fil.

Hvor ofte slikt skjer kommer helt an på hvor mye minne som brukes av andre konkurrerende programmer og bakgrunnsprogrammer. Du må se på linjen nederst på abortdialogen til venstre hvor mye Fritt Fast Minne du har. Kommer den under 500 Mb før sortering kan sortering av store mengder med data dessverre ta lang tid. Hvis i tillegg du har antivirusprogram som fortløpende sjekker sorteringsfila for virus har du kjapt et problem :-(

Kjører du v. 1.1 eller 1.0 ?

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»