Legg inn
av gj08576 » 9. september 2011 kl. 3.29
Hei igjen. Så hyggelig at det var til hjelp.
Først må jeg få rydde opp i noe som ser ut til å være feilinformasjon. Når det gjelder Karl Hjalmar, sønnen født 26/6-76 i Borgvik. Jeg forsøker å finne hans fødsel, men har ikke funnet han innført. Når jeg så dobbeltsjekker i det husforhøret jeg fant han, så ser jeg at det står et lite ? foran han.
Ligger da usikkerhet i om han er deres sønn tro ? Jeg går så inn for å finne Johan og Kristina i 1880 tellingen, der bør jo denne sønnen i såfall være med. Jeg finner de begge to på plassen Jonsbol i Kila. De bor ikke sammen, bare på samme plass. De er hhv dräng og piga. Noe barn er ikke der da.
Det bør jo ikke bety at de ikke har barn, for et evt barn kan være bortsatt. Så dermed sniker det seg inn en usikkerhet. Han kan være deres barn, men bør heller ikke være det. Noe mer er vanskelig å si om det i første omgang.
Når det så gjelder sønnen Anders Gustav sin reise tilbake til Sverige, har jeg også forsøkt litt mer, men så langt uten hell.
Når det så gjelder lenken om innvandrede svensker til østfold så står det at han kom fra Segerstad, men vi vet jo fra husforhør jeg refererte til at de kom fra Ed. Derfor har jeg så sjekket om det kan være segerstad han dro tilbake til, men kan ikke finne han innflyttet dit på den aktuelle tiden.
Så nevner du at Arvoga kan være stedet, da antar jeg at det menes Arvika. Desverre finner jeg han heller ikke der innflyttet i 1907.
Har også lett etter han som utflyttet fra Moss bysogn i 1907 og innflyttet mellom 1907 og 1911, men ikke det store hellet der heller.
Har du andre ideer til hvor han kan ha flyttet til i Sverige i 1907 så sjekker jeg det ut om du vil.
Hilsen Anne Lene