Hvordan finne sine aner

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
gj12601
Sted: Risøyhamn

Hvordan finne sine aner

Legg inn av gj12601 » 23. april 2011 kl. 22.48

Hei

Lurer på om noen kan fortelle meg hvordan jeg skal finne min Oldefar Kristin Johansen f. 1846 Valberg i Vestvågøy. Ingen vet hvor han døde og hvilket årstall. Har tittet i gravminnene. Det er mange med samme navn og som er født samme år, så hvordan kan jeg vite om det er rette vedkommende.

Etter som gården ble solgt og familien reiste til hver sin kant av landet og noen emigrerte utenlands, er det trolig at også han flyttet.

Søker også etter Sønnene Joakim og Magnus som emigrerte til USA. Har pløyd listene over utflyttede fra Valberg uten resultat på noen av disse personene.

Kjerstin

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen
Sted: SKIEN

Re: Hvordan finne sine aner

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 24. april 2011 kl. 0.04

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 24. april 2011 kl. 8.55

Det finnes en meget god bygdebok for Valberg, har du sjekket denne? Kanskje forfatteren har funnet noe.

Det ser ut til at de har utvandret mellom 1900 og 1910. Finner de ikke i FT 1910. Prøv å legg en etterlysning under - Emigrasjon og andre land - USA/Canada. Det sitter folk klar til å hjelpe deg.

Du burde be moderator om å flytte emnet ditt til Borge, da vil mange flere som er kjent i området se det og kan kanskje hjelpe deg. Moderatoren finner du øverst på denne siden.

https://slektsforum.slektogdata.no/viewforum.php?f=2286

gj12601
Sted: Risøyhamn

Legg inn av gj12601 » 25. april 2011 kl. 22.12

Først og fremst takk for at du har tatt deg bryderiet å leite. Har funnet alle disse data i digitalarkivet før, men kommer meg ikke videre. Alt stopper her. Vi vet svert lite om vår oldefar. Oldemor og Oldefar ble skilt, noe som var svært uvanlig på den tiden. Vi vet mye om henne, men absolutt ingenting om han.

Ja har sett i bygdeboka for valberg, men den ga ingen opplysning om hvor familien flyttet og gjorde av seg etter at de bodde i Valberg.

Nå har jeg lagt ut etterlysning på mine fars onkler under emigranter USA/Canada, så får jeg se :)

For å be moderator må gjeg vel være fult medlem, eller :?: Jeg er bare gjest her inne :?

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 25. april 2011 kl. 23.19

Så lenge du er registrert som bruker flytter nok moderator emnet for deg.

Regnet med at du hadde dataene fra før, men det er bestandig kjekt å legge ut lenker til det du har. Hjelper de som eventuelt vil prøve å hjelpe deg. Tror nok at når du får emnet på rett sted kommer det flere hjelpere til. Er flere "spesialister" på området her inne.

Svar

Gå tilbake til «Generelt»