Christina Svendsdtr. Holm, f. 1831 i Sverige, døde i Geithus
Moderator: MOD_Buskerud
-
- Sted: HØNEFOSS
- Kontakt:
Christina Svendsdtr. Holm, f. 1831 i Sverige, døde i Geithus
Jeg leter etter den berømte "nåla i høystakken", og håper at noen her nok en gang kan hjelpe meg.
Min tipp-tipp-oldemor Christina Svendsdotter Holm ble født i 1831 i Sverige. Ca. 1870 ble hun enke (ektefelle Nils Holm), og da hennes eneste sønn utvandret fra Sverige til Norge, flyttet hun etter sigende etter.
Carl Fredrik Holm giftet seg i Bærum 25. des 1880, med Nora Olsdatter (Eleonore Beathe Olsdatter, født på Eidsvold, men bosatt i Modum).
De fikk flere barn, første barn født i Bærum i 1881, andre barn født i 1883 i Drammen og tredje barn (min oldefar) Georg Martinius Holm, født i 1888 i Geithus.
En svensk slektsforsker-kollega har gitt meg informasjonen om at Christina døde i Geithus, men jeg har dessverre ingen dato eller årstall for dødsfallet.
Jeg har søkt i kirkebok for Heggen uten å finne henne, og håper nå at jeg er så heldig å få litt hjelp her.
Mvh
May B.
Min tipp-tipp-oldemor Christina Svendsdotter Holm ble født i 1831 i Sverige. Ca. 1870 ble hun enke (ektefelle Nils Holm), og da hennes eneste sønn utvandret fra Sverige til Norge, flyttet hun etter sigende etter.
Carl Fredrik Holm giftet seg i Bærum 25. des 1880, med Nora Olsdatter (Eleonore Beathe Olsdatter, født på Eidsvold, men bosatt i Modum).
De fikk flere barn, første barn født i Bærum i 1881, andre barn født i 1883 i Drammen og tredje barn (min oldefar) Georg Martinius Holm, født i 1888 i Geithus.
En svensk slektsforsker-kollega har gitt meg informasjonen om at Christina døde i Geithus, men jeg har dessverre ingen dato eller årstall for dødsfallet.
Jeg har søkt i kirkebok for Heggen uten å finne henne, og håper nå at jeg er så heldig å få litt hjelp her.
Mvh
May B.
Re: Christina Svendsdtr. Holm, f. 1831 i Sverige, døde i Gei
Hei
Carl og hans familie i Drammen i FT 1885:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =9700#ovre
De har allerede tre barn så da må din oldefar være det fjerde.
Jeg finner ikke Christina i Drammen.
Her er de i FT 1900 for Modum:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=5194
Vivi
Carl og hans familie i Drammen i FT 1885:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =9700#ovre
De har allerede tre barn så da må din oldefar være det fjerde.
Jeg finner ikke Christina i Drammen.
Her er de i FT 1900 for Modum:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=5194
Vivi
-
- Kontakt:
Hei, og tusen takk for hjepen så langt. 1900-tellingen hadde jeg funnet, men ikke tellingen fra Drammen
Alma, som her står oppført som eldste barn er Noras "uekte" datter fra tidligere, med Lauritz Thomassen Sønsteby.
Så ja, min oldefar var på en måte både tredje og fjerde barnet
Jeg har spurt min svenske slektsforskervenn om han har årstallet som Christina dro over til Norge, men så langt har jeg ikke fått noen tilbakemelding på dette, bare at hun døde i Geithus.
Mvh
May B

Alma, som her står oppført som eldste barn er Noras "uekte" datter fra tidligere, med Lauritz Thomassen Sønsteby.
Så ja, min oldefar var på en måte både tredje og fjerde barnet

Jeg har spurt min svenske slektsforskervenn om han har årstallet som Christina dro over til Norge, men så langt har jeg ikke fått noen tilbakemelding på dette, bare at hun døde i Geithus.
Mvh
May B
-
- Kontakt:
Christina flyttet (sannsynligvis alene) fra Sverige til Norge/Gjethus 30 okt. 1877, iflg. informasjon jeg har fått fra min svenske slektsforsker-venn
Jeg har søkt i Heggen Kirkebok på innflyttede til Modum i 1878, 79, jeg fant ikke noe på innflyttere i 1877.
Håper på hjelp videre her
Mvh
May B.
Jeg har søkt i Heggen Kirkebok på innflyttede til Modum i 1878, 79, jeg fant ikke noe på innflyttere i 1877.
Håper på hjelp videre her

Mvh
May B.
Hei!
Ta kontakt med tippoldebarn av Christina med e-postadresse [email protected].
Hun har visst en del informasjon.
Erling Diesen
Ta kontakt med tippoldebarn av Christina med e-postadresse [email protected].
Hun har visst en del informasjon.
Erling Diesen
-
- Kontakt:
Takk for tipset. Har vært inne på tanken tidligere, men hadde ingen mail adresse til henne. Men, sist jeg var i kontakt med Unni Venke hadde hun ikke informasjon om at Christina hadde flyttet til Norge. Har forøvrig fått mye informasjon fra Unni Venke tidligere
Jeg sender henne en mail
Mvh
May B.

Jeg sender henne en mail

Mvh
May B.
-
- Kontakt:
Da har jeg sendt en mail til Unni Venke, og håper hun kan hjelpe meg videre her
Mvh
May B.

Mvh
May B.
-
- Kontakt:
Og da har jeg fått mail fra Unni Venke, som lovte å sjekke ut om hun hadde informasjon om det jeg var ute etter.
Tusen takk for tipset Erling
Riktig god påske
Mvh
May B.
Tusen takk for tipset Erling

Riktig god påske
Mvh
May B.