Jeg sitter og ser i boken til Magne Holten - Amerikafeber og har kommet i kontakt med ei koslig jente i California. Hun er litt nysgjerrig på slekten sin og jg sa jeg skulle prøve meg her inne for henne. Hun sier bestefaren hennes het Ola Kvande. Jeg er da sikker på at det er Ola Eisteinson Kvande. Stemmer med opplysninger jeg har fått fra henne. Han giftet seg med Margaret i Canada. Og min veninnes far heter Henry Esten Kvande. Han hadde i allefall to eldre søsken. Ellen og Edvard. Mulig det er ett par til også. Jeg har funnet familien i tellingen 1910 (tror jeg)
http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036797001473/
Hun sier Ola var født i 1890 så dette kan jo stemme. Finnes det noen som vet noen om etterkommere av disse som fremdeles er i Norge? Har funnet litt på side 213 i boken Amerikafeber og det hadde vært så gøy og kunne fortelle henne noe om hennes slekt her i Norge. Kanksje hun kommer på besøk også.
Bildet jeg sender med er fra boka til Magne Holten. Under bildet står det Ola Eisteinson Kvande, Steinen og Eier av bildet er Tora Kvande. Kanskje hun er i slekten? Veldig interresant å høre fra noen om dette. Og tror min veninne Erika vil bli veldig glad også

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.