Nå trenger jeg litt hjelp her! Hjelper en amerikaner som vil se sin bestemors fødested på Hitra og kanskje finne slekt. Bestemora som er født i Heggersvika 10.05.1889 er døpt Inga Johanna i Dolm 06.10.s.å. og er altså Ingeborg og Johans datter. Etterslekt som vet hvor bestemora kom fra har jeg forsåvidt klart. Men så kunne han tenkt seg gravsted og dødsår for ialle fall oldemor og oldefar, men tross iherdig leting har jeg ikke funnet noen av Inga Johannas søsken hverken ekteskap eller dødsfall. Inga Johanna reiste til Canada i 1905. Søsken var: Gurine Kristine og Anton Fredrik født 30.12.1881, Marie Severine Evenora f. 02.10.1884, Martine Karoline f. 14.12.1886, Ida Jakobine f. 22.02.1896. I FT 1900 bor alle unntatt Gurine i Gl.Kongevei 18 i Trondheim - 1910 er Ida og foreldrene hjemme i Strømsvik hos slektninger. Er det noen på dette forum som har vært bort i denne familien og kanskje kan gi noen utfyllende opplysninger blir både jeg og amerikaneren veldig glad, og kanskje spare meg noen timer ved pc.
Håpefull hilsen fra Reidun Eriksen