Kristine Johanna Iversdatter, Bardal
Moderator: MOD_Nordland
-
- Sted: STRAUMEN
Kristine Johanna Iversdatter, Bardal
Jeg leter etter fødsel/dåp til Kristine Johanna Iversdatter, født i Bardal i Rana 17. mars 1938. Faren skulle hete Iver Christoffersen.
Jeg har sett i forskjellige kirkebøker for området, men er usikker på hvilken som blir den riktige?
Jeg har sett i forskjellige kirkebøker for området, men er usikker på hvilken som blir den riktige?
Re: Kristine Johanna Iversdatter, Bardal
Hei.
Regner med at århundret du oppgir er feil, 1938 finner du nok ingen kirkebøker på. Derimot finner du ei Christine Johanna Iversdatter født 17.03.1838 med dåp 06.05.1838 i Nesna. Se nr. 13 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-102
Kjell
Regner med at århundret du oppgir er feil, 1938 finner du nok ingen kirkebøker på. Derimot finner du ei Christine Johanna Iversdatter født 17.03.1838 med dåp 06.05.1838 i Nesna. Se nr. 13 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-102
Kjell
Vielsen til Iver Christoffersen og Maren Maria Larsdatter finner på som nr. 4 her http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-183
Kjell
Kjell
-
Hei Kjell!
Tusen takk for nyttig hjelp. Jeg er så dårlig på å lese håndskrift, at det er ikke sikkert jeg hadde funnet dette selv, om jeg så hadde lest i riktig bok.
Hvis du har anledning, kanskje du kunne være så snill å tyde det som står, både om dåpen og om vielsen til foreldrene?
Du har helt rett i at jeg beveget meg i feil hundreår.
Jeg bør kanskje være mer oppmerksom når jeg driver slektsforskning om natta.
Godt nytt år!
Hilsen Grete
Tusen takk for nyttig hjelp. Jeg er så dårlig på å lese håndskrift, at det er ikke sikkert jeg hadde funnet dette selv, om jeg så hadde lest i riktig bok.
Hvis du har anledning, kanskje du kunne være så snill å tyde det som står, både om dåpen og om vielsen til foreldrene?
Du har helt rett i at jeg beveget meg i feil hundreår.

Jeg bør kanskje være mer oppmerksom når jeg driver slektsforskning om natta.

Godt nytt år!
Hilsen Grete
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Ektekspet:
21. juli (1833)
Iver Christophersen, inderster. Indre Bardal/Blyseth. 28. Christopher Iversen.
Maren Maria Larsdatter Blyseth. 28. Lars Augustinussen.
Forlovere: Christen Nilsen Blyseth. Johannes Pedersen Underøe
21. juli (1833)
Iver Christophersen, inderster. Indre Bardal/Blyseth. 28. Christopher Iversen.
Maren Maria Larsdatter Blyseth. 28. Lars Augustinussen.
Forlovere: Christen Nilsen Blyseth. Johannes Pedersen Underøe
-
Jeg kan bare si tusen takk til deg, Eva!
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Dåpen: Datoer og foreldre har du, men her er foreldrene forfremmet til gårdbrukere på Blyseth.
Faddere: Anders Jeremiasen, Iver Larsen, Nils Abelsen, moderen, Ane Margrete Pedersdtr., Lisabeth Olsdtr Blyseth. Hjemmedøpt af Anders Jeremiasen, Blyseth.
Jeg har ganske mye Bardalfolk i min base, sjekket om disse var der, men det var de ikke.
Faddere: Anders Jeremiasen, Iver Larsen, Nils Abelsen, moderen, Ane Margrete Pedersdtr., Lisabeth Olsdtr Blyseth. Hjemmedøpt af Anders Jeremiasen, Blyseth.
Jeg har ganske mye Bardalfolk i min base, sjekket om disse var der, men det var de ikke.
-
Da har jeg Kristine "på plass", fra vugge til grav, takket være et fantastisk forum med hjelpsomme medlemmer!