Kirkebok, Vestby, Akershus, 1849
Moderator: MOD_tydehjelp
-
- Sted: KONGSVINGER
Kirkebok, Vestby, Akershus, 1849
Innføring nr. 45.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-307
f.28 mai, døpt 17 juni, Hendrik Anthon, uekte, Piken Maria xxx
Så er spørsmålet hva står videre på opplysninger om foreldrene. kan tyde at moren holder til på Lybek.
Klarer også å tyde Eilert Olsen.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-307
f.28 mai, døpt 17 juni, Hendrik Anthon, uekte, Piken Maria xxx
Så er spørsmålet hva står videre på opplysninger om foreldrene. kan tyde at moren holder til på Lybek.
Klarer også å tyde Eilert Olsen.
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Re: Kirkebok, Vestby, Akershus, 1849
Noko slikt: "Pigen Maria Hansdat(t)er Lybek under Sønere Røed. Som Fader ?? Ungk Eilert Olsen paa ?? "
Det står noko skote inn mellom "Olsen" og "paa"; med litt velvilje kan det vere "Tjen."
Det står noko skote inn mellom "Olsen" og "paa"; med litt velvilje kan det vere "Tjen."
Hei.Vanskelig å se. Dette er min tippoldefar. Jeg får prøve litt til. Takk for hjelp. Jeg er helt ny på dette . 

- Paul Johan Hals
Enig med Ivar at det3. siste ordet kan være Tjen. Jeg leser det siste ordet som Røed.
Hvilket da skulle bli: Tjen. paa Røed.
Mvh Paul
Hvilket da skulle bli: Tjen. paa Røed.
Mvh Paul
Hei.
Pigen Maria Hansdatter Lÿbæk under Söndre Röed. Som fader opgivet Ungk.(arl) Eilert Olsen Tjener paa Roed(Röed) - den siste er neimen ikke jeg sikker på, men.............
I anmerkningsfeltet til slutt står det(mener jeg) Angivet her er skeet af huusmd. Hans H. Lÿbæk. Det kan jo være Marias far muligens.
Pigen Maria Hansdatter Lÿbæk under Söndre Röed. Som fader opgivet Ungk.(arl) Eilert Olsen Tjener paa Roed(Röed) - den siste er neimen ikke jeg sikker på, men.............

I anmerkningsfeltet til slutt står det(mener jeg) Angivet her er skeet af huusmd. Hans H. Lÿbæk. Det kan jo være Marias far muligens.
Lillian Kristiansen
-
- Sted: KONGSVINGER
Tusen takk for tydehjelp. Dette hjelper forhåpentligvis til en gang i fremtiden å løse en gåte. 

Tusen takk. Så flinke dere er. Nå kan jeg muligens komme litt videre. 

Hei Kathe Elisabeth.
Øvelse, øvelse
men det får man ikke gjort nok av - ser nå at jeg har skrevet noe feil - det skal nok være: Angivelsen er skeet af huusmd. Hans H. Lÿbæk.
Delte det første ordet i to.
Øvelse, øvelse

Delte det første ordet i to.

Lillian Kristiansen