Jeg trenger hjelp til å finne foreldrene og anene til min tippoldefar Lars Larsen s. 356.
Foreldrene er Lars Larsen og k. Katharina Nilsd. Mallangseidet. Finner ikke flere barn av disse to i kirkebøkene for Tromsø frem til Lars Larsens konfirmasjon i 1849 her.
Har sjekket kirkebøkene for vielser fra 1821-1837 (han er tydeligvis ektefødt, med moren benevnt kone) uten å finne noen. Begynner å lure på om det kan være feil i kirkebøkene ang. vielsen.
Har funnet en mulig vielse for foreldrene, hun er enke 40 år og han er 24 år men heter Lars Nilsen Kitto og er fra Fiskeløsvand. Stedet stemmer med bosted ved konfirmasjonen til Lars Larsen. Se ministerialboka og klokkerboka.
Har ikke prøvd å finne barn etter Lars Nilsen Kitto og Katrine Nilsdatter, men kanskje noen kan avkrefte at dette er en mulig familie.
Ellers håper jeg selvfølgelig at noen kanskje kjenner til familiene i dette området og kan gjøre en mer kvalifisert gjetting

Denne Lars Larsen skal ha samiske aner. Han gikk på lærerskolen i Tromsø og ble skolelærer forskjellige steder i Finnmark etter utdannelsen. Han kunne visstnok snakke både samisk, finsk og norsk. Han endte til slutt opp i Vadsø. Tilsynelatende ble båndet til Troms kuttet da han var ferdig utdannet, så jeg har ingen spor å gå etter der.
Håper noen kan hjelpe meg her. På forhånd takk.