med kona, deres felles barn og hans datter fra et tidligere forhold.
Så langt er alt vel.
Eldstesønnen Tosten flyttet til S(k)jørbotten i Hof og giftet seg der, og det var mens jeg lette etter dennes svigerfamilie at jeg kom over en Guttorm Tostensen som ble [url=http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9159&idx_id=9159&uid=ny&idx_side=-24]gift i 1752[/url] Denne Guttorm bodde på Oustad, hvilket bruden, Anne Povelsdatter også gjorde. De to fikk en utenomekteskapelig datter, Ingebor, året før, men hverken ved vigselen eller hennes dåp er parets sivilstand nevnt, men det jeg lurer på, er altså om det er samme Guttorm!
For ordens skyld lever Ingen av de tre i FT1801.
Jeg tenker som så at det er noe uvanlig at et par på den tiden får fire barn på syv år, for så å "bråstoppe", så det er ikke usannsynlig at mor eller far døde, og dermed satte en stopper for videre produksjon. Guttorm synes da heller ikke å være noe spesielt vanlig navn i noen av områdene, og om han var rundt 20 da han giftet seg med Marithe, ville han ikke være utgammel, faktisk ikke mer enn 35, når Anne kom på banen

Jeg vet selvfølgelig ikke, og håper noen har konkret kunnskap, ideer, eller noe annet å komme med før jeg blir nødt til å tråle de kronologiske listene for både Grue og Hof i perioden 1745 til 1800...

Øvrige data og kilder til familien ligger i databasen min.