Her står det at hans far er ”Gmd Lindrup Hansen, Tromvig”. Gmd må vel her være en forkortelse for ”Gaardsmand”? Det samme står også i Troms fylke, Tromsøysund, Klokkerbok nr. 1 (1857-1869), Fødte og døpte 1860, side 18.
I flere databaser ser jeg at han kalles Brox Lindrup Hansen og oppgis å være født i 1816. I folketellingen 1865 for 1934 Tromsøsundets er Lindrup Hansen oppgitt til å være 49 år gammel, født i Lenvigs Prgj. Dette kan jo stemme bra med at han er født i 1816. Men ut fra dette kan han jo også være født i 1815, avhengig av når på året han hadde fødselsdag.
Men i folketellingen 1875 for Tromsøysund oppgis det at han er født 1811 i Tromsøysund.
Jeg har også sett at det enkelte steder (private nettsteder uten kildehenvisning) står oppført at han er født i Tønsvik (like utenfor Tromsø by).
I ovennevnte innføringer i ministerialbok, klokkerbok og folketellinger kalles han Lindrup Hansen, men i mange databaser rundt omkring kalles han som nevnt Broks eller Brox Lindrup Hansen.
Det jeg lurer på er om noen har eller finner noe dokumentasjon som kan bekrefte når og hvor han er født, når og hvor han døde og ikke minst hvor navnet "Broks/Brox" kommer inn i bildet?
Videre er jeg svært interessert i å finne ut mer om hans forfedre og om det tilfeldigvis er noen som har bilder av noe som angår Lindrup Hansen (ham selv, hans familie, forfedre, bosted osv osv), så ville jeg blitt svært, svært glad

Mvh
André