Hei igjen.
Med utgangspunkt i den folketellingen jeg la inn i forrige innlegg "må vel" dette være rette folka dine
Oppland fylke, Vågå i Vågå, Ministerialbok nr. 6 /1 (1856-1872), Ekteviede 1857, side 259
Vielse nr. 19 og da er Oles far Peder Johnsen Haagenstadeie
Det kan tyde på at foreldrene muligens giftet seg, men det kan også være "feil" fra skribentens side. At de samme opplysningene i dåp og konfirmasjon er de samme grunner i at konfirmasjonsprotokollen er en videreføring av dåpsprotokollen. Foreldrene kan ha giftet seg mellom Oles dåp og konfirmasjon allikevel.
Jeg ville lett i Vaage etter Peder Johnsens første Leiermaal - mulig det gir flere opplysninger om han.
Dette paret fikk mange barn - det fant jeg ved et foreldresøk på Family Search. Om du ikke har funnet dem får du si fra så skal jeg finne dem igjen til deg.
Det kan være lurt å finne alle barna og så se på faddere - veldig ofte er det familie blandt dem, men nå vet ikke jeg dit utgangspunkt ettersom du ikke har fortalt eller lagt inn lenker til det du har som sikkert utgangspunkt for din etterlysning.
Håper det er korrekt det jeg har funnet til nå til tross for at du ikke har fått noe direkte svar på det du spør om. Lesja er ikke det samme som Vaage og derfor blir dette litt i "blinde" muligens