Fin, ny hovedside
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
Fin, ny hovedside
Jeg prøvde å legge inn en gratulasjon med ny hovedside, samt to ønsker, som den 6. kommentar på hovedsiden, men det synes ikke som den er lagt til, der står fremdeles 5 kommentarer.
Mine ønsker er: Noen av oss (kanskje mange?) bruker hovedsaklig slektsforum og genealogiske ressurser. Derfor synes jeg det vil være fint med egen "knapp" på hovedsiden for å komme direkte dit, for å spare musearmen for noen klikk.
Dessuten vil det være fint med avloggingsmulighet i slektsforum (slik som det var for en tid tilbake), slik at kun nye innlegg kommer opp ved neste innlogging. Jeg logget inn på hovedsiden, men den påloggingen gjaldt ikke for slektsforum der jeg på nytt måtte logge inn. Jeg fant ikke noen annen avloggingsmulighet for slektsforum, og ved avlogging på hovedsiden forplantet dette seg ikke til slektsforum.
Hva har jeg oversett, mon tro?
Mine ønsker er: Noen av oss (kanskje mange?) bruker hovedsaklig slektsforum og genealogiske ressurser. Derfor synes jeg det vil være fint med egen "knapp" på hovedsiden for å komme direkte dit, for å spare musearmen for noen klikk.
Dessuten vil det være fint med avloggingsmulighet i slektsforum (slik som det var for en tid tilbake), slik at kun nye innlegg kommer opp ved neste innlogging. Jeg logget inn på hovedsiden, men den påloggingen gjaldt ikke for slektsforum der jeg på nytt måtte logge inn. Jeg fant ikke noen annen avloggingsmulighet for slektsforum, og ved avlogging på hovedsiden forplantet dette seg ikke til slektsforum.
Hva har jeg oversett, mon tro?
Venleg helsing Kjetil
- Osvald Rydjord
- Sted: SANDEFJORD
- Kontakt:
Re: Fin, ny hovedside
Enig med Kjetil. Ded bør være mulig å logge seg av slik at bare emner nye innlegg kommer opp når en logger seg på igjen.
-
- Sted: BODØ
Kjetil Straume skrev:Jeg prøvde å legge inn en gratulasjon med ny hovedside, samt to ønsker, som den 6. kommentar på hovedsiden, men det synes ikke som den er lagt til, der står fremdeles 5 kommentarer.
Det ser ut til at nye kommentarer først skal godkjennes før de kommer ut og blir synlig. Har selv en som nok sitter i nevnte kø.
Den ser jo fin ut, men det var ikke lett å finne den
.
Startet med disnorge.no, fikk fram siden med firkanter, klikket på "Hovedsiden og fikk - "Service Temporarily Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later." Trodde det var overbelastet, men fant til slutt hovedsiden. Lenken som er feil fra firkanten viser til http://www.disnorge.no/dn/index.html. Jeg vet ikke om det er noen "kaker" i min Firefox som gjør dette eller om det er noe annet som er feil.

Startet med disnorge.no, fikk fram siden med firkanter, klikket på "Hovedsiden og fikk - "Service Temporarily Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later." Trodde det var overbelastet, men fant til slutt hovedsiden. Lenken som er feil fra firkanten viser til http://www.disnorge.no/dn/index.html. Jeg vet ikke om det er noen "kaker" i min Firefox som gjør dette eller om det er noe annet som er feil.
- Else Berit Rustad
Jeg har fått - og får - samme melding som Niels når jeg forsøker å se på hovedsiden.
Etter mange, mange gangers forsøk, har jeg nå gitt opp...
(Egentlig ikke så farlig, ettersom jeg bare er inne på Slektsforum, og der er alt ved det gamle(?)
Mvh
Else B.
Etter mange, mange gangers forsøk, har jeg nå gitt opp...
(Egentlig ikke så farlig, ettersom jeg bare er inne på Slektsforum, og der er alt ved det gamle(?)
Mvh
Else B.
-
- Sted: BODØ
Dere skal ikke lenger komme til gamle http://www.disnorge.no med firkantene. Den er ikke lenger i bruk. Dette er den nye siden som skal komme opp: http://www.disnorge.no/cms/ Trolig sitter det igjen siden dere kanskje ikke har avsluttet nettleser/PC siden fredag.
Jeg har startet opp min maskin idag. Det er altså ikke noe gammelt fra tidligere dager. Men tydelig gamle lenker. stenger ned nå og starter om imorgen. Tar bort kakene før jeg forsøker å komme inn så får vi se. På gjensyn.
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Den nye DIS-Norge webben ligger helt klart på http://www.disnorge.no (vi trenger ikke å legge til noe .cms) - og det er nok litt gammel moro som ligger rundt omkring på folkets pc. Hos meg kom den opp etter en "reload" første gangen. Det er litt grums med lokale hjemmesider akkurat nå i helgen, men det ordner seg!
Det er alltid litt barnesykdommer, det er nemlig ikke bare noen ord og et bilde, en lenke og ei side som skal over i nye systemer, det er en "hævv" med ting og tang!
Som jeg sa på bloggen min i går - Blogga ny web! så er dette en utrolig framgang, og jeg vet også at de gutta og jentene som sitter og jobber med dette tar i mot innspill og konstruktive innspill.
De som er overraska over at de får knapper (firkanter) ... de firkantene har vært der siden.. hmm i .. mange år
Igjen, gratulerer DIS-Norge, dette blir bra!
Laila
Det er alltid litt barnesykdommer, det er nemlig ikke bare noen ord og et bilde, en lenke og ei side som skal over i nye systemer, det er en "hævv" med ting og tang!
Som jeg sa på bloggen min i går - Blogga ny web! så er dette en utrolig framgang, og jeg vet også at de gutta og jentene som sitter og jobber med dette tar i mot innspill og konstruktive innspill.
De som er overraska over at de får knapper (firkanter) ... de firkantene har vært der siden.. hmm i .. mange år

Igjen, gratulerer DIS-Norge, dette blir bra!
Laila
For ordens skyld: De to ønskene jeg ytret i første innlegg i denne tråden vil bli oppfylt. Dette fremgår av en svarkommentar på hovedsiden, der det heter:
"Om knapper for enkelte funksjoner og avlogging
Sendt inn av dn04942 , 13.feb 2010.
Det er planlagt noen meget få hurtigknapper for å dekke nettopp det du spør etter. Dessverre var det enkelte ting som ikke rakk fram til tidspunktet for publisering - men det kommer.
Nå skal det være fokus på nye Slektsforum. Så du må vente litt til det kommer. Det har blant annet vært nødvendig å få de nye hjemmesidene på lufta før neste Slektsforum kommer."
Dette er veldig bra! Og jeg gjentar gratulasjonen, jfr. emnetittelen i denne tråden.
"Om knapper for enkelte funksjoner og avlogging
Sendt inn av dn04942 , 13.feb 2010.
Det er planlagt noen meget få hurtigknapper for å dekke nettopp det du spør etter. Dessverre var det enkelte ting som ikke rakk fram til tidspunktet for publisering - men det kommer.
Nå skal det være fokus på nye Slektsforum. Så du må vente litt til det kommer. Det har blant annet vært nødvendig å få de nye hjemmesidene på lufta før neste Slektsforum kommer."
Dette er veldig bra! Og jeg gjentar gratulasjonen, jfr. emnetittelen i denne tråden.
Venleg helsing Kjetil
Jeg ser det er endel folk som skriver at de er veldig fornøyd med de nye sidene. - Det gjelder så absolutt ikke meg.
Kan være enig i at sidene ser flott ut, men jeg synes det er for vanskelig å finne frem til sidene jeg tidligere gikk rett inn på.
Bruker ofte Gravminner og DIS-treff. Gravminnene fant jeg til slutt , men å finne DIS-treff klarer jeg ikke. Nei, dette synes jeg er blitt for vanskelig, eller er det jeg som er blitt for inngrodd i gamle vaner?
Arnulf

Bruker ofte Gravminner og DIS-treff. Gravminnene fant jeg til slutt , men å finne DIS-treff klarer jeg ikke. Nei, dette synes jeg er blitt for vanskelig, eller er det jeg som er blitt for inngrodd i gamle vaner?
Arnulf
- Paul Johan Hals
Nå er det jo stort sett Sleksforum og Gravminner jeg er innom og det har ikke bydd på problem for meg. Ble litt forvirret første gang jeg kom til den nye hovedsiden, men sånn er det jo alltid når noe er nytt og ukjent. "Det er bare en overgang" som reven sa da han ble flådd!
Dis-treff er i samme "avdeling" som Slektsforum så det burde være greit å finne, Arnulf.
Mvh Paul
Dis-treff er i samme "avdeling" som Slektsforum så det burde være greit å finne, Arnulf.

Mvh Paul
Arnulf Pedersen skrev:Jeg ser det er endel folk som skriver at de er veldig fornøyd med de nye sidene. - Det gjelder så absolutt ikke meg.Kan være enig i at sidene ser flott ut, men jeg synes det er for vanskelig å finne frem til sidene jeg tidligere gikk rett inn på.
Arnulf
Distreff kommer, var ikke ferdig til fredag. Selve søkesiden antar jeg blir oppgradert til neste helg.
(Ikke alle kan droppe jobb og ektefeller

Til Alf;
Jeg har klart det nå.
(Er pensjonist, så jobben slipper jeg å tenke på, men det kan hende konen føler seg litt forsømt i blant
, men siden det har vært morsdag i dag har også hun er blitt fornøyd).
Mvh Arnulf
Jeg har klart det nå.
(Er pensjonist, så jobben slipper jeg å tenke på, men det kan hende konen føler seg litt forsømt i blant

Mvh Arnulf
Hvis noen leter og ikke finne, vil jeg vise til at vi faktisk har en funksjon for å søke. Det kan hjelpe i overgangen mellom gammelt og nytt.
Ja vi har moderering på kommentarer på nyhetssiden. I begynnelsen manglet vi varsling av dette. Men det er nå oppegående og skulle bli besvart rimelig kjapt.
Ja vi har moderering på kommentarer på nyhetssiden. I begynnelsen manglet vi varsling av dette. Men det er nå oppegående og skulle bli besvart rimelig kjapt.
- Irene Berge
- Sted: SKIEN
heisann
er det noen spesiell grunn til at man må logge seg inn 2 ganger.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg her..
logger meg inn på forsiden for så å måtte logge meg på igjen på slektsforum siden..
mvh irene
er det noen spesiell grunn til at man må logge seg inn 2 ganger.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg her..
logger meg inn på forsiden for så å måtte logge meg på igjen på slektsforum siden..
mvh irene

Dette ble jo litt av en tråd etterhvert, jeg begynte den med en gratulasjon og to fromme ønsker, og disse er opplyst å ville bli innfridd i tidens fylde...
Alf, tillat en liten spøk i en sen kveldstime: Ektefeller i flertall, det var da ikke verst?
Alf, tillat en liten spøk i en sen kveldstime: Ektefeller i flertall, det var da ikke verst?
Venleg helsing Kjetil
Kjetil Straume skrev:Alf, tillat en liten spøk i en sen kveldstime: Ektefeller i flertall, det var da ikke verst?
Vel, for meg er det intet problem eller hinder

De som evt. hadde en gang lyst til å forstyrre har forlengst blitt skremt vekk

OIg med diabetes er jeg nå uansett uinteressant