Foreldrene til Hans Christensen f. 1857
Moderator: MOD_Oppland
Foreldrene til Hans Christensen f. 1857
Hans Christensen (Hilden) er et uekte barn av Christen Hansen Bildeneiet og Anne Borgersdatter Drøvdalseiet. Ref. kirkebok for Gran og digitalarkivet. Hans Christensen ble født på garden Drøvdalseiet i Gran på Hadeland i 1857. Han ble konfirmert i 1871 i Gran. Ellers så har jeg det jeg trenger om Hans Christensen.
Det jeg gjerne vil vite er når og hvor Hans sine foreldre Christen Hansen Bildeneiet og Anne Borgersdatter Drøvdalseiet ble født og ellers andre opplysninger om dem. Er det noen som kan hjelpe meg med det?
Det jeg gjerne vil vite er når og hvor Hans sine foreldre Christen Hansen Bildeneiet og Anne Borgersdatter Drøvdalseiet ble født og ellers andre opplysninger om dem. Er det noen som kan hjelpe meg med det?
Re: Foreldrene til Hans Christensen
Hei
Se min hjemmeside http://www.hamar.be Anne Borgersdatter er min tippoldemor. Har du informasjon om Hans Christensen? Det siste jeg har her er at han var murmestergutt (lærling) hos murmester Anders Larsen i 1875 ifølge folketellingen.
mvh Alf Hamar, epost: [email protected]
Se min hjemmeside http://www.hamar.be Anne Borgersdatter er min tippoldemor. Har du informasjon om Hans Christensen? Det siste jeg har her er at han var murmestergutt (lærling) hos murmester Anders Larsen i 1875 ifølge folketellingen.
mvh Alf Hamar, epost: [email protected]
Takker så mye
. Dette er akkurat hva jeg var ute etter. Anne Borgersdatter er også min tipp-oldemor. Det jeg har på Hans Christensen får du på din private epost.
mvh Arne Rygh

mvh Arne Rygh
Ser at Alf har Anne Borgersdatter f. 1835 Lunner død 1919. Hvor er hun i 1900?Dennes foreldre Borger Gundersen og Barbro Ingebretsdtr er ikke gift i Lunner/Jevnaker eller Gran det jeg kan se....
Takker for nye innspill
. Jeg mener det må være Anne Borgersdatter jeg har funnet i 1900 tellingen. Hun er oppført som Anne Bredesd., er enke og fl (familiær losjerende) på garden Hamar i Brandbu som drives av hennes sønn Brede Fredriksen. Fødested og fødselsår stemmer med Anne Borgersdatter.
I Ministerialbok 1815-1837 for Jevnaker står det at Anne Borgersdatter er datter av Borger Gundersen og Barbro Ingebretsdatter. I Ministerialbok 1842-1856 for Gran hvor hun ble konfirmert står det at hun er datter av Borger Olsen og Barbro Ingebretsdatter (fødested og dato stemmer).
Har derfor antatt at Borger Gundersen er en skrivefeil og at det skulle ha stått Borger Olsen. Borger Olsen og Barbro Ingebretsdatter giftet seg i Gran den 7. november 1835.

I Ministerialbok 1815-1837 for Jevnaker står det at Anne Borgersdatter er datter av Borger Gundersen og Barbro Ingebretsdatter. I Ministerialbok 1842-1856 for Gran hvor hun ble konfirmert står det at hun er datter av Borger Olsen og Barbro Ingebretsdatter (fødested og dato stemmer).
Har derfor antatt at Borger Gundersen er en skrivefeil og at det skulle ha stått Borger Olsen. Borger Olsen og Barbro Ingebretsdatter giftet seg i Gran den 7. november 1835.
Anne Borgersdtr. f. 1835 Stokkeeie i Jevnaker, datter av Borger Olsen , gift 4/11-1877 i Gran med Bent Pedersen, f. Blindern i Vestre Aker
Takker så mye for alle innspill
. Hilsen Arne Rygh

Hei ! Ser at innleggene deres er fra god tid tilbake, men ser at vi har jo felles slekt her gjennom Anne Borgersdatter. Hun er min tippoldemor
Hennes datter Trine Larsdatter var mor til min bestefar Bernard Kristiansen.
Anne har et komplisert tre med så mange barn født utenfor ekteskap. Jeg har ledd fra Trine og nedover hvis dere er interessert, og jeg tar gjerne imot mer om Anne hvis dere har

Anne har et komplisert tre med så mange barn født utenfor ekteskap. Jeg har ledd fra Trine og nedover hvis dere er interessert, og jeg tar gjerne imot mer om Anne hvis dere har

Hei igjen.
Takker så mye for innspill
. Anne Borgersdatter er som du sikkert ser av innleggene mine også min tipp-oldemor. Min oldefar Hans Christensen Hilden er resultatet av et møte mellom henne og Christen Hansen Bildeneiet. Og ja, jeg er veldig interessert i informasjon du måtte ha om din gren av familien og du skal selvfølgelig få det jeg har om min gren.
Alf Hamar som du også finner som bidragsyter til mitt innlegg er en annen av dine halv firmenninger. Han har mye om sin gren av familien.
Det enkleste er at du sender meg en privat melding ”pm” med din private epost adresse slik at vi kan utveksle informasjon direkte.
Mvh Arne
Takker så mye for innspill

Alf Hamar som du også finner som bidragsyter til mitt innlegg er en annen av dine halv firmenninger. Han har mye om sin gren av familien.
Det enkleste er at du sender meg en privat melding ”pm” med din private epost adresse slik at vi kan utveksle informasjon direkte.
Mvh Arne
Verden er jo ikke så stor egentlig
Jeg sender deg informasjon om Trine sine etterkommere i løpet av ettermiddagen. Som sagt så var min bestefar Bernard Trine sin sønn og han hadde jo flere søsken også.
Veldig moro dette

Veldig moro dette