Jeg sliter med å finne vielsen til Albertine Christine f. 15.11.1882 i Svelvik.
Finner dåpen hennes i 1882 og konfirmasjonen i 1897, men så blir det et hopp frem til 1907, da finner jeg henne som mor til Astrid Marie (dåpen).
I 1912 fødte hun datteren Anna, også i Svelvik.
Faren til Astrid og Anna er Torvald Gulbrandsen f. 1877 og Albertine og Torvald var gift i 1907 - så aktuelle år for vielse er nok 1900-1907.
Foreldrene til Albertine er Andreas Johansen f. 1839 (senere ser jeg at han kaller seg Andreas Johansen Sten) og Bergitte Berntsen, f. 1843.
Bergitte er registrert som enke i 1900-tellingen.
Albertine er nevnt som Albertine Kristine/Christine og med Andreasen (eller Andresen) og Sten som etternavn før hun ble gift med Torvald.
Det er årene mellom 1897 og 1907 som jeg ikke finner noen spor av henne.
Det er mye mulig at Albertine har en tilknytting til Tømmeraas gård i Sande, finner moren hennes, Bergitte Berntsen, der i 1900-tellingen, men jeg har ikke klart å finne Albertine i samme telling. Heller ikke riktig Torvald har jeg klart å finne i 1900-tellingen, men jeg har funnet igjen både Albertine og Torvald i Valsøyfjord (Møre & Romsdal) i 1926 (Annas konfirmasjon).
Noen som har noen tips om Albertine og Torvalds vielse og eventuelt om hvor etternavnet Sten kom inn i bildet for Andreas Johansen (Sten)?
I så fall - på forhånd takk for tips!