Sjømann Arvid Klaus Einarsen Aarø
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Sjømann Arvid Klaus Einarsen Aarø
Amund Thronsen Aarø eller Aarølien og hustru Ingeborg Maria Larsdatter i Bolsøy, M & R, fikk følgende barn: Cecilie (1862 (?)), Anton (1873) og Einar Mathias (1879). Den siste født 21. september og døpt 23. november 1879 i Bolsøy. Han fantes lett i kyrkjeboka. Visstnok død i Trondheim, snekkersven ugift i folketellinga 1900. På distreff antydes at han ble gift med Berit Pedersdtr. Taknes f. 1886 på Støren, Sør-Trøndelag. Imidlertid antydes at han skulle ha fått sønnen Arvid Klaus i 1901 med ei Anna Fallin, kanskje ugift og trolig fra Rissa, Leksvik eller Statsbygd. Jeg har foretatt en resultatløs søkerunde. Det ble som med den berømmelig nåla i høystakken. Arvid var sjømann og var i Trondheim i 1909. Derfra reiste han ut og bosatte seg i USA. Ikke livstegn siden. Har en sønn Roy. Finnes det noen som kan assistere kollegaene på Møre med å skaffe ytterligere opplysninger?
Vennlig hilsen
Per Gjendem
Per Gjendem
- Aud Mari Kalland Sterten
- Sted: TRONDHEIM
Re: Sjømann Arvid Klaus Einarsen Aarø
Einar Mathias Aarø døde 2. september 1961, gravlagt ved Stavne kirkegård i Trondheim.
digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=gs16010000&gardpostnr=23964&merk=23964#ovre
Mvh Aud.
digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=gs16010000&gardpostnr=23964&merk=23964#ovre
Mvh Aud.
- Roar Dalen
- Sted: LEVANGER
- Kontakt:
Sønnen Klaus Arvids dåp i Rissa, nr.5:
Rissa i Stadsbygd, Ministerialbok nr. 647A02 (1896-1911), Fødte og døpte 1902, side 54.
Rissa i Stadsbygd, Ministerialbok nr. 647A02 (1896-1911), Fødte og døpte 1902, side 54.
- Roar Dalen
- Sted: LEVANGER
- Kontakt:
Einar Aarø nevnes i flere av de scannede adressebøkene i Trondheim.
I 1917 nevnes både E. Aarø, snekker, og Beret Aarø, frue, bosatt i Aslak Boltsgt.3 . Mens i 1923 (den siste) nevnes bare Einar Aarø, snekker, bosted Flottun.
Adressebog for Trondhjem
I 1917 nevnes både E. Aarø, snekker, og Beret Aarø, frue, bosatt i Aslak Boltsgt.3 . Mens i 1923 (den siste) nevnes bare Einar Aarø, snekker, bosted Flottun.
Adressebog for Trondhjem
Hjertelig takk for forbilledlig assistanse, Aud Kalland Sterten og Roar Dalen.
Søket ble foretatt på vegne av min gode venn tidligere resepsjonssjef ved Alexandra Hotell med opphav i Nonnegata der han vokste opp. Et steinkast unna Nedre Møllenberggate der jeg bodde først på 1970-tallet hos mors kusine Fru Anny Håbrekke. enke etter havnefogden. Siden de dager skjøtt æ itj pæng og kjøper stadig antikvariske trånjæmsbøker som siste Wilhelm Størens "Kulturminner fra Trondheim" (1978). Min siste artikkel på hjemmesida dreier seg om Fromætta i Sør-Trøndelag og spesielt skipskapteinene Bastian og Jørgen From hos Lysholm og Meincke. De mange reservetrønderne i Molde takker for ekspeditt detektivarbeid og ønsker dere god jul!
Søket ble foretatt på vegne av min gode venn tidligere resepsjonssjef ved Alexandra Hotell med opphav i Nonnegata der han vokste opp. Et steinkast unna Nedre Møllenberggate der jeg bodde først på 1970-tallet hos mors kusine Fru Anny Håbrekke. enke etter havnefogden. Siden de dager skjøtt æ itj pæng og kjøper stadig antikvariske trånjæmsbøker som siste Wilhelm Størens "Kulturminner fra Trondheim" (1978). Min siste artikkel på hjemmesida dreier seg om Fromætta i Sør-Trøndelag og spesielt skipskapteinene Bastian og Jørgen From hos Lysholm og Meincke. De mange reservetrønderne i Molde takker for ekspeditt detektivarbeid og ønsker dere god jul!
Vennlig hilsen
Per Gjendem
Per Gjendem
- Aud Mari Kalland Sterten
- Sted: TRONDHEIM
Takk for det, - en god jul til deg også!
Hilsen Aud
Hilsen Aud