Brother's Keeper 6

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn24132
Sted: GREÅKER

Brother's Keeper 6

Legg inn av dn24132 » 19. oktober 2009 kl. 12.52

Jeg har brukt BK 6 for å registrere mitt tre.
I går kveld, når jeg skulle fortsette i programmet (selve programmet hadde stått og gått på min maskin siden kvelden før der igjen) fikk jeg opp en feilmelding når jeg la inn en fødselsdato.
Feilmelding var ; "BKLOCATE.DT6 READLAST STAT=2" etterfulgt av "BKEVENT.DT6 READLAST STAT=2"

Er det noen som har vært borti dette før meg?
Prolemet er at all info jeg har lagret utenom notater er forsvunnet.
Alle fødselsdatoer, konfirmasjoner, vielser etc etc.
Og jeg har tatt backup jevnlig før dette skjedde. Jeg vet at tidligere erfaring at det er surt å miste ting :-)
Alle feltene hvor tidsinfo skrives inn er også borte, så hvis jeg vil lagre noe nå så må jeg ta "add event" på ALT :-(

Tok en "eksporter til GEDCOM file" og lastet så den inn i FTM 2009, så der har jeg ihvertfall alle notatene mine og media jeg har lagt til.
Så nå må jeg gå igjennom alt og legge inn alle datoer på nytt i FTM :-)

Noen tanker rundt dette?

Mvh
Geir A
Det er når du finner slekta, du finner deg selv!

dn24132

Re: Brother's Keeper 6

Legg inn av dn24132 » 19. oktober 2009 kl. 12.54

Geir Arne Johansen skrev:Og jeg har tatt backup jevnlig før dette skjedde. Jeg vet at tidligere erfaring at det er surt å miste ting :-)
Alle feltene hvor tidsinfo skrives inn er også borte, så hvis jeg vil lagre noe nå så må jeg ta "add event" på ALT :-(

P.S: jeg har forsøkt å legge inn igjen tidligere backuper, men feilmeldingen er den samme!

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 19. oktober 2009 kl. 15.38

Feilmeldingen er beskrevet i hjelpefilen.

Det kan være en mulighetfor at hjelperutinen i programmet kan hjelpe deg. Men det kan være at sikkerhetskopien må tas i bruk.

Du sier ikke noe om hvilken versjon av BK du bruker; se Hjelp / Om BK for å se hvilken versjon du har.
Videre hvilken versjon av Windows du bruker.

Anbefaler for øvrig at du kjører slik saker via BK-Nordic.

Generelt anbefales at man rutinemessig tar sikkerhetskopi når man har registrert mende med data. I tillegg er BKaudit en hjelp.

Hvis kjøring av kvalitetskontroll ikke hjelpe og du har feil versjon (?) er sikkerhetskopien løsningen. Ellerdu kan sende databasen til produsenten i USA.

dn24132

Legg inn av dn24132 » 20. oktober 2009 kl. 12.43

Jeg endte opp med å måtte laste ned nyeste versjonen av BK.
Nå har jeg lagt all info over på FTM 2009 istedet.
Så da prøver jeg med det en stund fremover!

Takk for hjelpen!

Geir A

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»