Fornöyd eiger av alle 8 ättesoger for Luster kommune.

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Brukeravatar
Svehn Ruskelöv
Sted: Sverige

Fornöyd eiger av alle 8 ättesoger for Luster kommune.

Legg inn av Svehn Ruskelöv » 13. august 2009 kl. 22.26

Jeg har lenge värt en interessert kjöper av samtlige gards- og ättesoger for Luster kommune, men har tenkt som så att det kommer og bli dyrt, ca.700-800 kr. og sende de til Göteborg.

For ca. 2 uker siden var jeg i Gaddevegen/Florö/Norge på ferie, som min mor bor og som alle i närmeste familien samles om sommeren.

Den her sommeren var det litt annerledes enn vanlig, for vi skulle samles ved den nyoppsatte gravstenen i Bö kirke/Hyllestad, min eldste og kjäreste söster Solfrid Rysjedal avled 24/1-2009, bare 51 år. :(

Dagen för jeg skulle reise tilbake til Oslo med NORWAY EXPRESS som går via Sogndal, så funderte jeg på og gå av der(kl.11.15), ta bussen til Gaupne, kjöpe bökene, ta bussen tilbake til Sogndal, og så reise med neste buss som skulle gå videre til Oslo kl.14.30.

Men så kom jeg på den GLUPE TANKEN, jeg ringer til Luster kommune og spörr om noen der kan komme til Skyssplassen/Sogndal og levere bökene i mot att jeg betaler 4500,- som var avtalt tidligere.
Må si att jeg blev ganske overrasket da de lovte og komme til Sogndal når bussen var der kl. 14.15, eneste tiden som passet de, og mer overrasket blev jeg når personen med bökene presenterte sig som Kultursjef Erling Björnetun.

Meningen med dette innlegget er att jeg vil beskrive den fantastiske service jeg fikk og att jeg er utrulig takksam for att E. Björnetun gjorde det mulig for mig og bli eiger av desse innholdsrike ättesoger på vegen hjem til Göteborg. :D

Mvh,Svehn. 8)

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Re: Fornöyd eiger av alle 8 ättesoger for Luster kommune.

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 13. august 2009 kl. 22.43

Hei :)

For ein flott historie. Nå kan du kosa deg med ennå meir slektshistorie :wink:

Mvh
Anne Lisbeth

Svar

Gå tilbake til «Generelt»