Søker Lars Helgesen, bosatt Folkenborg i Eidsberg (fra Rokke), f. ca. 1642 i Rokke, og d. 1741. Han var gift med Aarslev/Aslaug Haraldsdtr. Brennemoen, fra Eidsberg.
Noen som kan klare å spore opp denne Lars., og hans opphav???(Finnes det flere steder i Østfold som het Rokke?)
Med forhåpningsfull hilsen fra Tormod B.
Lars Helgesen - fra Rokke
Moderator: MOD_Østfold
Re: Lars Helgesen - fra Rokke
Hei
Det ligger et Rokke v/Fredrikshald/Halden.
Spørs om ikke du skal prøve kirkebøkene for Berg/Østfold...
Jeg har aner fra Fagerli og Holene og har funnet mye der.
Lykke til fra
John Erik
Det ligger et Rokke v/Fredrikshald/Halden.
Spørs om ikke du skal prøve kirkebøkene for Berg/Østfold...
Jeg har aner fra Fagerli og Holene og har funnet mye der.
Lykke til fra
John Erik
Hei
Rokke er et av sognene i Berg prestegjeld (bestående av Berg, Rokke og Asak). Men kirkebøkene starter dessverre ikke før 1770 - så du finner neppe ut av problemet der.
John Erik: Fagerli og Holene stammer jeg også fra! Se gjerne mitt nettsted gulbrand.net hvor det ligger mye info om slektene derfra. Har du noe å tilføye er jeg svært interessert.
Mvh
Øivind
Rokke er et av sognene i Berg prestegjeld (bestående av Berg, Rokke og Asak). Men kirkebøkene starter dessverre ikke før 1770 - så du finner neppe ut av problemet der.
John Erik: Fagerli og Holene stammer jeg også fra! Se gjerne mitt nettsted gulbrand.net hvor det ligger mye info om slektene derfra. Har du noe å tilføye er jeg svært interessert.
Mvh
Øivind
Hei Ø
Av det jeg kan se fra mitt løsbladsystem........, så er følgende registrert:
Min olderfar på morssiden Anton Pettersen f.1849 på Fagerli.........foreldre Petter Andreassen f.13.03.1819 fra Nøssemarken g.m. Marthe Olsdatter f.07.02.1814 fra HOLENE.
Foreldrene til Marthe er Skredder Ole Rasmussen (usikkert f.år. 1779?) g.m. Martha Haraldsdatter-Fagerli
Foreldrene til Ole er Rasmus Nielsen f.1735 g.m. Marthe Andersdatter f.1739.
Foreldrene til Martha er Ole Hansen f.1755 g.m.Marlene Larsson f.1753
Hadde vært artig med en "match".
P.s. Olderfaren Anton d.1928 på Kråkerøy
Mvh
John Erik
Av det jeg kan se fra mitt løsbladsystem........, så er følgende registrert:
Min olderfar på morssiden Anton Pettersen f.1849 på Fagerli.........foreldre Petter Andreassen f.13.03.1819 fra Nøssemarken g.m. Marthe Olsdatter f.07.02.1814 fra HOLENE.
Foreldrene til Marthe er Skredder Ole Rasmussen (usikkert f.år. 1779?) g.m. Martha Haraldsdatter-Fagerli
Foreldrene til Ole er Rasmus Nielsen f.1735 g.m. Marthe Andersdatter f.1739.
Foreldrene til Martha er Ole Hansen f.1755 g.m.Marlene Larsson f.1753
Hadde vært artig med en "match".
P.s. Olderfaren Anton d.1928 på Kråkerøy
Mvh
John Erik
Hei igjen
Det er match! I min database har jeg Antons far Petter Andreassen Fagerli, se lenke: http://www.gulbrand.net/involved.asp?par_id=819.
Trodde jeg hadde alle Petters barn - men Anton manglet.
Antons morfar Ole Rasmussen Holene var altså din tipp-tipp-oldefar. Han er også min mors tipp-tipp-oldefar!
Lykke til videre med din slektsgranskning og skulle du kommer over noe på våre felles aner er jeg svært interessert. Min epostadresse finnes på nettsiden min.
Mvh
Øivind
Det er match! I min database har jeg Antons far Petter Andreassen Fagerli, se lenke: http://www.gulbrand.net/involved.asp?par_id=819.
Trodde jeg hadde alle Petters barn - men Anton manglet.
Antons morfar Ole Rasmussen Holene var altså din tipp-tipp-oldefar. Han er også min mors tipp-tipp-oldefar!
Lykke til videre med din slektsgranskning og skulle du kommer over noe på våre felles aner er jeg svært interessert. Min epostadresse finnes på nettsiden min.
Mvh
Øivind
Hei Ø
Dette var gørartig........
Jammen har du laget et flott anetre. Jeg befinner meg nok på et annet nivå.
DÅP ANTON
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?
uid=15216&urnread_imagesize=full&show=43#toppen
Dersom du går inn på FT Glemminge 1900, så finner du Anton Pettersen g.m. Olava Pettersen fra Berg.
De fikk 7 barn, deriblant min bestefar Håkon. Alle bodde på Kråkerøy, som ble skilt fra Glemminge i 1907........kanskje ??
Mvh
John Erik
Dette var gørartig........
Jammen har du laget et flott anetre. Jeg befinner meg nok på et annet nivå.
DÅP ANTON
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?
uid=15216&urnread_imagesize=full&show=43#toppen
Dersom du går inn på FT Glemminge 1900, så finner du Anton Pettersen g.m. Olava Pettersen fra Berg.
De fikk 7 barn, deriblant min bestefar Håkon. Alle bodde på Kråkerøy, som ble skilt fra Glemminge i 1907........kanskje ??
Mvh
John Erik