Jeg søker opplysninger om følgende personer;
1. Husmann Henrik Gullbrandsen (Guldbransen) f 1807.
2.Hermann henriksen Lund. f 8/07-1849. Bodde på Vang i Hedmark og i Fredrikstad. Skipper som gikk ned med båt og mannskap.
3.Lisbeth Eriksdatter Møystad f 1805.
4. Josefine Emilie Arnesdatter. 1854-1930.
Et spørsmål til: Når en kirkegård ikke er med i registrering, hvordan skal jeg da finne personer som er gravlagt der?
Hilsen Ragnhild Pleym Christensen.
Flere etterlysninger i Østfold
Moderator: MOD_Østfold
-
- Sted: BREMNES
Re: Flere etterlysninger i Østfold
Hei
Her er vielsen mellom Henrich og Lisbeth i Vang 21/8 1830.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi04141826&personpostnr=964&merk=964
Mvh
Anne Lisbeth

Her er vielsen mellom Henrich og Lisbeth i Vang 21/8 1830.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi04141826&personpostnr=964&merk=964
Mvh
Anne Lisbeth
Hei Ragnhild.
Henrik og Lisbeth fikk også disse barna i VANG Hedmark
23. Karen HENDRICHSDATTER - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 01 Dec 1835 Vang, Hedmark, Norway
24. Karen HENDRICHSDATTER - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 01 Jan 1831 Vang, Hedmark, Norway
25. Eline HENRIKSDATTER - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 19 Jul 1832 Vang, Hedmark, Norway
26. Marte HENRICHSDR - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 01 Jan 1839 Vang, Hedmark, Norway
Oppgitte datoer kan være både fødsel og dåpsdato - let dem opp i originale kirkebøker for Vang.
Hvilken kirke er du ute etter?
Er det Vang har du en del her: Gravlagde Hedmark inkl.Vang
Her finner du flere kirkegårder også: Flere for Hedmark
Det er mulig det er noen kirkegårder for Østfold der også - det er ihvertfall 6 sider.
Henrik og Lisbeth fikk også disse barna i VANG Hedmark
23. Karen HENDRICHSDATTER - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 01 Dec 1835 Vang, Hedmark, Norway
24. Karen HENDRICHSDATTER - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 01 Jan 1831 Vang, Hedmark, Norway
25. Eline HENRIKSDATTER - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 19 Jul 1832 Vang, Hedmark, Norway
26. Marte HENRICHSDR - Vital Records Index / NO
Gender: F Birth/Christening: 01 Jan 1839 Vang, Hedmark, Norway
Oppgitte datoer kan være både fødsel og dåpsdato - let dem opp i originale kirkebøker for Vang.
Hvilken kirke er du ute etter?
Er det Vang har du en del her: Gravlagde Hedmark inkl.Vang
Her finner du flere kirkegårder også: Flere for Hedmark
Det er mulig det er noen kirkegårder for Østfold der også - det er ihvertfall 6 sider.
Lillian Kristiansen
Tusen takk skal du ha.
Nå har jeg sett på linkene, men jeg må slå opp mer.
Henrik Gulbrandsen og Lisbeth Eriksdatter var mine tippoldeforeldre på morsiden.
De var besteforeldre til min morfar Johannes Lund. Han levde i Fredrikstad.
Han vokste opp med sin mor, Josefine Emilie Arnesdatterf 20/12- 1854.
Jeg finner ikke faren,til Johannes,Hermann Henriksen Lund. f8/06 1849 på Vang, bodde senere i Fredrikstad,Han gikk ned med skipet sitt.
Når jeg leter etter kirkegårder, f. eks den i Fredrikstad der mine besteforeldre er begravd, er den ikke registrert.
Noen forfedre til min mormor skal være på Kriigskirkegår i Fredrikstad, men den kommer ikke opp.
Hilsen Ragnhild
Nå har jeg sett på linkene, men jeg må slå opp mer.
Henrik Gulbrandsen og Lisbeth Eriksdatter var mine tippoldeforeldre på morsiden.
De var besteforeldre til min morfar Johannes Lund. Han levde i Fredrikstad.
Han vokste opp med sin mor, Josefine Emilie Arnesdatterf 20/12- 1854.
Jeg finner ikke faren,til Johannes,Hermann Henriksen Lund. f8/06 1849 på Vang, bodde senere i Fredrikstad,Han gikk ned med skipet sitt.
Når jeg leter etter kirkegårder, f. eks den i Fredrikstad der mine besteforeldre er begravd, er den ikke registrert.
Noen forfedre til min mormor skal være på Kriigskirkegår i Fredrikstad, men den kommer ikke opp.
Hilsen Ragnhild

Hei Ragnhild.
I FT 1865 er alderen ikke alltid korrekt - jeg regner et "slingringsmon" på opptil 4 år begge veier noen ganger og da finner jeg et alternativ til Herman her: Kongens Gade 17 Christiania
Angående Gravminner Dis-Norge så er ikke alt registrert. Der det kun er leverte Databaser fra Kirkeverger/Kirkekontor o.l. så kan navn være utelatt da gravene er brukt på nytt. Noen ganger står den person som gravstedet begynte med(første gravlagte altså) - deretter så er ikke navn med på listene hos kirkekontorene når det ikke blir betalt for dem. Dette er min erfaring med de graver jeg selv har ansvar for her på Ringsaker. Allikevel så kan navnene stå på gravstenen om samme sten fortsatt er i bruk.(Mange bruker stenen på begge sider i stedet for å fjerne navn også). Når disse gravstedene i Fredrikstad på div. kirkegårder er fotografert så vil listene bli oppdatert med de navn som står på stenene, men detter er et tidkrevende arbeid.
Er din Johannes født utenfor ekteskap?
Hvilket opplysninger er du ute etter for Herman født 1849 i Vang, Hedmark?
I FT 1865 er alderen ikke alltid korrekt - jeg regner et "slingringsmon" på opptil 4 år begge veier noen ganger og da finner jeg et alternativ til Herman her: Kongens Gade 17 Christiania
Angående Gravminner Dis-Norge så er ikke alt registrert. Der det kun er leverte Databaser fra Kirkeverger/Kirkekontor o.l. så kan navn være utelatt da gravene er brukt på nytt. Noen ganger står den person som gravstedet begynte med(første gravlagte altså) - deretter så er ikke navn med på listene hos kirkekontorene når det ikke blir betalt for dem. Dette er min erfaring med de graver jeg selv har ansvar for her på Ringsaker. Allikevel så kan navnene stå på gravstenen om samme sten fortsatt er i bruk.(Mange bruker stenen på begge sider i stedet for å fjerne navn også). Når disse gravstedene i Fredrikstad på div. kirkegårder er fotografert så vil listene bli oppdatert med de navn som står på stenene, men detter er et tidkrevende arbeid.
Er din Johannes født utenfor ekteskap?
Hvilket opplysninger er du ute etter for Herman født 1849 i Vang, Hedmark?
Lillian Kristiansen
Hei igjen!
Takk for svar om kirkegårdene, nå forstår jeg, selv om det var innviklet system.
Saken er slik:
Min mor, Ebba Lund, gift Pleym, Var født i Fredrikstad.11/2-1919.
Hennes far het Johannes Lund. Hennes mor het Janna Antoinette Iversen, gift med Johannes. Hun var f.20/10. 1888. Død 27/08. 1941.
De opplysningene jeg har, er det min mor som har fortalt,
Vi var ofte på besøk hos min bestefar.
Jeg har forstått det slik at moren var alene med Johannes i mange år, fordi Hermann Henriksen Lund var skipper på egen skute og gikk ned med båt og mannskap, men vi har ikke år og dato.
Oldemor var Josefine Emilie Arnesdatter f 20/12- 1854.. d 1930 og var enke etter Hermann.
Vi har navn på søsken til Johannes, men ikke årstall: Henny Lovise Lund. Arne Lund. Hermann Lund. Ruth Lund.
Dette virker nok litt ulogisk.
Hilsen ragnhild.
Takk for svar om kirkegårdene, nå forstår jeg, selv om det var innviklet system.
Saken er slik:
Min mor, Ebba Lund, gift Pleym, Var født i Fredrikstad.11/2-1919.
Hennes far het Johannes Lund. Hennes mor het Janna Antoinette Iversen, gift med Johannes. Hun var f.20/10. 1888. Død 27/08. 1941.
De opplysningene jeg har, er det min mor som har fortalt,
Vi var ofte på besøk hos min bestefar.
Jeg har forstått det slik at moren var alene med Johannes i mange år, fordi Hermann Henriksen Lund var skipper på egen skute og gikk ned med båt og mannskap, men vi har ikke år og dato.
Oldemor var Josefine Emilie Arnesdatter f 20/12- 1854.. d 1930 og var enke etter Hermann.
Vi har navn på søsken til Johannes, men ikke årstall: Henny Lovise Lund. Arne Lund. Hermann Lund. Ruth Lund.
Dette virker nok litt ulogisk.
Hilsen ragnhild.