Hans Martin Hansen f. 1834 og Randine Eriksdatter f. 1836
Moderator: MOD_Oslo
-
- Sted: FLORVÅG
- Kontakt:
Hans Martin Hansen f. 1834 og Randine Eriksdatter f. 1836
Hans og Randine fikk 8 barn:
Martinus f. 1859
Mathilde f. 1861
Oscar f. 1863
Bertine Sofie f. 1865
Ragna Sofie f. 1867
Håkon Valdemar f.1869
Kristian Fredrik f. 1872
Aksel Valdemar f. 1875 d. 1960
Aksel Valdemar har jeg styring på, men er det noen som vet noe om resten av barnene. Om de ble gift og har etterkommere? hilsen Jan Egil
Martinus f. 1859
Mathilde f. 1861
Oscar f. 1863
Bertine Sofie f. 1865
Ragna Sofie f. 1867
Håkon Valdemar f.1869
Kristian Fredrik f. 1872
Aksel Valdemar f. 1875 d. 1960
Aksel Valdemar har jeg styring på, men er det noen som vet noe om resten av barnene. Om de ble gift og har etterkommere? hilsen Jan Egil
Re: Hans Martin Hansen f. 1834 og Randine Eriksdatter f. 183
Du sier litt lite om hva du fasktisk vet, eller kanskje du ikke vet. Har du noen av dåpsinnførslene i kirkebøker forresten?
Fant dem her i 1865 tellingen: http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... 9542#nedre
og her er de med et av barna og hennes to barn i 1900: http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... 8597#nedre (her ville det vært fint om vi fant dåpsinnførslen til Ragna og kunne sjekke ut om hun er Ragna Sofie eller Louise.
Her er Randines fødselsinnførsel i Nittedal: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-168
siste jente på høtre side.
Tok en rask titt i bygdeboka for Nittedal, fant ikke noe så langt. Men de bøkene finner du også på nettet, gå til Nittedal kommune.
Fant dem her i 1865 tellingen: http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... 9542#nedre
og her er de med et av barna og hennes to barn i 1900: http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... 8597#nedre (her ville det vært fint om vi fant dåpsinnførslen til Ragna og kunne sjekke ut om hun er Ragna Sofie eller Louise.
Her er Randines fødselsinnførsel i Nittedal: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-168
siste jente på høtre side.
Tok en rask titt i bygdeboka for Nittedal, fant ikke noe så langt. Men de bøkene finner du også på nettet, gå til Nittedal kommune.
-
- Kontakt:
Hei Torill
Jo da, jeg vet det meste om Hans Martin og Randine. Jeg har vært på nevnte sider. Det jeg ikke vet er hvor det ble av barnene om de har etterkommere. Som sagt har jeg styring på Aksel Valdemar og hans etterkommere. Jeg håpet kanskje på om noen som driver med slektsforskning har hvert borti noen av de andre barnene til Hans og Randine.
Jan Egil
Jo da, jeg vet det meste om Hans Martin og Randine. Jeg har vært på nevnte sider. Det jeg ikke vet er hvor det ble av barnene om de har etterkommere. Som sagt har jeg styring på Aksel Valdemar og hans etterkommere. Jeg håpet kanskje på om noen som driver med slektsforskning har hvert borti noen av de andre barnene til Hans og Randine.

Jan Egil
Det er nok en fordel for å få fram løsninger at du legger ut dne informasjonene du har, feks hvis du har fødselsdatoene til barna er det en stor fordel
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Hei.......
Har du sett etter om noen av Aksel 's søsken er faddere når de får barn f.eks. ?
og f.eks vilket slektsnavn Aksel bruker ? ( men Hansen er vel mest mulig, -etter sinn far?)
Har du sett etter om noen av Aksel 's søsken er faddere når de får barn f.eks. ?
og f.eks vilket slektsnavn Aksel bruker ? ( men Hansen er vel mest mulig, -etter sinn far?)
Med hilsen
Egil Sundelius,
Stokke, Vestfold.
Egil Sundelius,
Stokke, Vestfold.
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Hei...
legger også til lenka i 1875 (Oslo)
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/We ... 53693#ovre
og da er 'Hans' navne borte !
legger også til lenka i 1875 (Oslo)
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/We ... 53693#ovre
og da er 'Hans' navne borte !
Med hilsen
Egil Sundelius,
Stokke, Vestfold.
Egil Sundelius,
Stokke, Vestfold.
-
- Sted: RASTA
Har du funnet dødsfall på Hans og Randine og sett om det
står noe i dødsfallprotokoll/skifte ?
står noe i dødsfallprotokoll/skifte ?
-
- Kontakt:
Hei Torill
Takk for svar, men jeg trodde ikke fødseldato var så viktig for å finne om de er gift evt fått barn. Det er så mange kikebøker i Oslo (Christiania) at det kan ta en evighet. Jeg skal se om jeg finner datoen på barnene. Hans er født 13/12 1834 Døpt i Aker kirke. Randine er født 22/4 1836 i Nittedal. Når de døde vet jeg ikke. Jeg vet at Aksel bodde en tid på gården i Nittedal under krigen med sin kone og barn. Om hans søsken bodde der vet jeg ikke. Har ikke funnet dødsfallet til Hans eller Randine i Nittedal. Jan Egil
Takk for svar, men jeg trodde ikke fødseldato var så viktig for å finne om de er gift evt fått barn. Det er så mange kikebøker i Oslo (Christiania) at det kan ta en evighet. Jeg skal se om jeg finner datoen på barnene. Hans er født 13/12 1834 Døpt i Aker kirke. Randine er født 22/4 1836 i Nittedal. Når de døde vet jeg ikke. Jeg vet at Aksel bodde en tid på gården i Nittedal under krigen med sin kone og barn. Om hans søsken bodde der vet jeg ikke. Har ikke funnet dødsfallet til Hans eller Randine i Nittedal. Jan Egil
-
- Kontakt:
Aksel brukte navnet Hansen og det tror jeg de andre brødrene gjorde også. Når det gjelder søstre så har vel de byttet navn ved giftemål. Se ellers svar til Torill. Hilsen Jan Egil
Et eksempel:
En Oscar Hansen født 2507 1863 er begravet på Vestre gravlund, viusste vi når din var født kunne vi si mer sikkert om dette er interessant eller ikke
En Oscar Hansen født 2507 1863 er begravet på Vestre gravlund, viusste vi når din var født kunne vi si mer sikkert om dette er interessant eller ikke
-
- Kontakt:
Hei igjen Torill
Ja, jeg skjønner. Jeg driver å leter, men det er både østre og vestre Aker hvor de kan stå. Første barnet Martinus er født Carl Martinus den 27.03.1859. Jan Egil
Ja, jeg skjønner. Jeg driver å leter, men det er både østre og vestre Aker hvor de kan stå. Første barnet Martinus er født Carl Martinus den 27.03.1859. Jan Egil
Hei Jan Egil.
Tok et foreldresøk på FS og fant disse 2 jentene som du ikke nevner.
Oslo fylke, Gamle Aker, Klokkerbok nr. 4 (1875-1879), Fødte og døpte 1877, side 85
Hilda Josefine dåp nr.116
Oslo fylke, Gamle Aker, Klokkerbok nr. 4 (1875-1879), Fødte og døpte 1879, side 160
Caroline Dåp nr.104
Da er Martinius og Mathilde faddere.
De bor i Sagveien 8 i FT 1875 og da skulle det være mulig å finne en del av barna konfirmert i Gamle Aker Menighets kirkebøker. I konfirmasjonen kan du være heldig å finne opplysninger om evt. Attester for giftermål utenfor Oslo eller om de har flyttet ut ellers.
Fant også Mathilde på FS - skulle være døpt i Grønlands Menighet 1/4 1861, men jeg fant henne ikke i de originale kirkebøkene der.
Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 5 (1873-1881), Konfirmerte 1876, side 71
Mathilde Hansen Konf. 23.april 1876 Nr.68
Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 5 (1873-1881), Konfirmerte 1878, side 98
Oscar Hansen født 18.mars 1863 Konfirmasjon nr. 27
Resten skal du få lov og finne sjøl
Kan hende det blir enklere å finne dem igjen for vielse og evt. barn når du har fødselsdata.
Tok et foreldresøk på FS og fant disse 2 jentene som du ikke nevner.
Oslo fylke, Gamle Aker, Klokkerbok nr. 4 (1875-1879), Fødte og døpte 1877, side 85
Hilda Josefine dåp nr.116
Oslo fylke, Gamle Aker, Klokkerbok nr. 4 (1875-1879), Fødte og døpte 1879, side 160
Caroline Dåp nr.104
Da er Martinius og Mathilde faddere.
De bor i Sagveien 8 i FT 1875 og da skulle det være mulig å finne en del av barna konfirmert i Gamle Aker Menighets kirkebøker. I konfirmasjonen kan du være heldig å finne opplysninger om evt. Attester for giftermål utenfor Oslo eller om de har flyttet ut ellers.
Fant også Mathilde på FS - skulle være døpt i Grønlands Menighet 1/4 1861, men jeg fant henne ikke i de originale kirkebøkene der.
Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 5 (1873-1881), Konfirmerte 1876, side 71
Mathilde Hansen Konf. 23.april 1876 Nr.68
Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 5 (1873-1881), Konfirmerte 1878, side 98
Oscar Hansen født 18.mars 1863 Konfirmasjon nr. 27
Resten skal du få lov og finne sjøl

Kan hende det blir enklere å finne dem igjen for vielse og evt. barn når du har fødselsdata.
Lillian Kristiansen
-
- Kontakt:
Hei Lillian
Skal si du står på. Du har vært til stor hjelp så langt både med disse og med Gjertrud fra Smøla. Takk skal du ha. Nå skal jeg se hva jeg klarer. Jeg er nokså ny i faget.
Hilsen Jan Egil
Skal si du står på. Du har vært til stor hjelp så langt både med disse og med Gjertrud fra Smøla. Takk skal du ha. Nå skal jeg se hva jeg klarer. Jeg er nokså ny i faget.
Hilsen Jan Egil

-
- Kontakt:
Hei alle som har svart meg. Jeg har fått i oppdrag av en av barnene til Aksel Valdemar om jeg kunne finne ut om han har noen slekninger. Hans far, Aksel, nevte ingenting om onkler, tanter eller søskenbarn. Eneste han kunne huske var Oscar og at han var gravlagt på Vestre Gravlund. Det er det eneste han viste. De andre barnene til Aksel er dessverre døde så jeg får ikke spurt de om noe. Han håpet på å finne noen før han gikk bort og evt ha et slektstevne. Jeg leter fortsatt. Hilsen Jan Egil