Hei!
Bedre sent enn aldri
Ole Ellingsen klokstens yngste datter var Serina Olsdatter Kloksten, og var nok husholderske så lenge hun bodde hjemme, men hun er datter av Ole og Elen Kristine å hun utvandret ikke, men bodde hele livet sitt på Leinstrand. Ble gift med Thorvald Odinsen Gellein, fikk 5 barn, derav er den yngste min farfar. Serina er en real attpåklatt, da hun faktisk er født ganske sent, å Oles kone, Elen Kristine døde ikke lenge etter.
Min farmor kunne for noen år tilbake fortelle at Serina alltid gledet seg til høytidene, for da kom det som regel brev fra hennes søster fra Minnesota, å når brevene stoppet var ikke Serina i tvil om at søsteren var borte.
Serina var derfor den yngste av tre søsken. Serina Ovedie Olsdatter Kloksteen g/Gellein mistet 4 barn og ektemann i tæring iløpet av en periode på rundt 7 år, så hun ble alene med sin yngste sønn, Ole Gellein, min farfar, som var heldig å slapp unna.
Kommer med lenker etter jeg har funnet dem igjen, men akkurat nå driver jeg å innhenter alle opplysningene jeg mistet for noen år tilbake. Hadde kommet ett godt stykke tilbake i denne slekten, så det var surt.