Du har tydeligvis funnet hvem den første kona til Iver Toresen Åfarli var, siden du nevner henne i det innlegget som står mellom de to innleggene som er slettet?
Men for orden skyld, slik at informasjonen ligger her:
Skiftet etter Anne Iversdatter Bakken (Åfarli kalles for Bakken) 7. august 1756 starter nederst på
folio 394b i skifteprotokollen 1755-1760. Enkemannen het Iver Toresen Bakken, og deres barn var:
- Sønnen Iver Iversen 4 år gammel, formynder ble farbroren Andreas Toresen Seter
- Sønnen Tore Iversen, 14 dager gammel, formynder ble faren sjøl
- Dattera Maria Iversdatter, 4 1/2 år gammel med formynder morbroren Ole Olsen Betten
Anne Iversdatters far, døde nok i 1759, for 20. august 1759 var det skifte etter ham. Det står ikke i skifteprotokollen, men i skiftedesignasjonene i amtmannsarkivet. Det var
skifte etter Iver Isachsen Aafahrlie, og de umyndige arvingene var:
- Iver Iversen, 5 år og formynderen ble Faderen Iver Thoresen Aafarlie
- Marithe Iversdatr, 7 år og formynderen ble Ole Olsen Betten
- Ingrie Iversdatr ugift, 25. Ingri arvet like mye som Iver og Marit til sammen. Hennes formynder ble Lars Hansen Betten.
Det står også at avdøde Iver Isaksen hadde vært formynder for
Hans Datter Ingrie Iversdattrs Mødrene arv, og
Ligesaa for Joen Andersen Meegaard Moder Arv, men siden sistnevnte var blitt myndig hadde han overtatt den arven.
Likeså står det i skiftedesignasjonene for perioden
Fra 1te January till 31te Julj Anno 1760 at det ble holdt skifte 18. januar 1760 i Halse tinglag etter
Ester Pedersdatr Aafahrlie. De umyndige arvingene var
- Peder Iversen, 2 år og han arvet i løsøre 9-3-7-1/3 med formynder farbroren Nils Toresen Åsbø.
- Ester Iversdatr, 1/4 år og hun arvet i løsøre 4-3-15-2/3 med formynder Morfaderen Peder Pedersen Elven
Og dagen etter, 19. januar 1760, var det skifte etter
Giertrue Olsdattr Aafarlie. Jeg vet ikke hvor hun kommer inn i bildet i denne familien, men de umyndige arvingene var, og på disse tre står det ikke oppgitt alder:
- Ingrie Iversdattr ugift. Hun arvet 5-3-5 i løsøre og formynder var Lars Hansen Betten
- Iver Iversen, umyndig. Han arvet i løsøre 3-3-11 1/3 og formynderen var faren Iver Åfarli
- Maria Iversdattr, umyndig. Hun arvet i løsøre 1-3-17 2/3 og Ole Olsen Betten var formynderen.
I neste legg i skiftedesignasjonene, dem for resten av året 1760 var det skifte etter
Eli Arnsdatter Elven i Halse tinglag den 2. september 1760. De umyndige arvingene var
- Arnt Pedersen, 18 år, arvet 4-0-15 1/4, kurator Anders Olsen Stolsmo
- Peder Iversen, 2 år, arvet 1-1-13 1/15, formynder Fadrbr Niels Toersen Aasbøen
- Ester Iversdatter, 1/2 år, arvet 0-2 18 8/15, formynder Modrbr Peder Pedersen Elven
-----------------------------------
Men det var ikke dette jeg i utgangspunktet skulle ta opp her.

Jeg skulle bare komme med en rettelse til det første innlegget, der du skriver
Med tredje kona Eli hadde Iver sønnen Iver d.y. f. 1762. Ved farens skifte var formynderen hans Jostein Jonsen Reiten, som mora Eli ble gift med senere. Denne Iver d.y. ble kanskje bosatt på Korsnes.
Denne Iver Iversen havnet på Klaven på Ertvågøya. Det kommer fram i et skifte på Bettennaustet i 1837. Skiftet etter Ane Abrahamsdatter er det første som står i
skifteprotokoll nr. 30 (1838-1841) og den begynner på folio 276a.
Arvingene etter Eli Kristiansdatter var
sønnen Iver Iversen Klaven, død, og etterlater seg dattera Maret, og
dattera Britt Iversdr, død og som etterlatter seg dattera Eli Olsdatter Åfarli!
Om Iver Iversen Klaven står det i Tustnaboka bind 3, side 296. Der mener bygdebokforfatteren at Iver Iversen Stigan og Iver Iversen Klaven er en og samme person.
Britt Iversdatter kan i stedet være Britt Larsdatter. Men jeg har ikke hatt tid til å se etter om Eli Kristensdatter Åfarli ble gift flere ganger og med hvem. Skiftet etter henne kan nok også finnes.
Eli Olsdatter som var Eli Kristensdatter datterdatter og havnet på garden Åfarli (Bakken) kan være henne som var hos søskenbarnene til Britt på Seter i Skålvikfjorden i
FT1801. Navnene på de tre jentene på Seter Agnete, Ane og Malene, står også i skiftet på Bettennaustet i 1837.
Dåpen til Eli Olsdatter tror jeg kan være
denne i 1793 (lenke til transkribert kirkebok). Jeg har skrevet om Elis mulige far i emnet
Kamsvågskiftet i 1800 i Tingvollforumet. Se under Lars Eriksens arvinger, nr. 2c.