Jens Haftorsen Furuseth
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Jens Haftorsen Furuseth
Min tipp-oldemor Gunhild Maria Jensdatter f.ca 1816 ble gift med Johannes Estensen i 1841. Hennes far er oppgitt som Jens Haftorsen Furuseth. Mitt spørsmål er om Jens Haftorsen Furuseth og Jens Haforsen Solem samme person?. Hvem var han giift med?
-
- Sted: TRONDHEIM
Re: Jens Haftorsen Furuseth
I. Jens Haftorsen1 FURUSETH ble født før 1776 sansynligvis i Rissa, Sør- Trøndelag.
Jens Haftorsen ble gift første gang den 23 aug 1801 i Rissa kirke med Gunnild Gulliksdatter BRADSETH. Han var gårdbruker, bygslet 1 øre 18 mkl av Solem, Gnr. 21/4 Volda, Rissa, fra 5 apr 1804 til 1821.
Jens Haftorsen ble gift andre gang den 11 okt 1804 i Rissa kirke med Elen Christophersdatter SOLEM, datter av Christopher Olsen SOLEM og Elen Olsdatter DYRENDAL, Han var enkemann og matros, hun enke.
Jens Haftorsen ble gift tredje gang den 2 jul 1834 med Elen Paulsdatter HAMMEREN.
Jens Haftorsen FURUSETH døde den 6 mai 1842 sansynligvis i Rissa.
Dette er hva jeg har, og skulle vel være svar på spørsmålet.
mvh
Bjørn F
Jens Haftorsen ble gift første gang den 23 aug 1801 i Rissa kirke med Gunnild Gulliksdatter BRADSETH. Han var gårdbruker, bygslet 1 øre 18 mkl av Solem, Gnr. 21/4 Volda, Rissa, fra 5 apr 1804 til 1821.
Jens Haftorsen ble gift andre gang den 11 okt 1804 i Rissa kirke med Elen Christophersdatter SOLEM, datter av Christopher Olsen SOLEM og Elen Olsdatter DYRENDAL, Han var enkemann og matros, hun enke.
Jens Haftorsen ble gift tredje gang den 2 jul 1834 med Elen Paulsdatter HAMMEREN.
Jens Haftorsen FURUSETH døde den 6 mai 1842 sansynligvis i Rissa.
Dette er hva jeg har, og skulle vel være svar på spørsmålet.
mvh
Bjørn F
Takk skal du ha Bjørn
mvh Arne
mvh Arne
Her er det noe som ikke stemmer. Det kan ikke være Ellen Christophersdatter som er mor til Gunhild Maria, i så fall hadde hun vært 56 år ved fødselen. Sjekket giftermålet i Leksvik 1840 og der er hun oppgitt med fødested Trondheim. Jens Haftorsen Solem er oppgitt som brudens far. Er det noen som har opplysninger om andre med samme navn?
- Aud Mari Kalland Sterten
Hei,
Her er sannsynligvis dåpen, 23 juli 1815, Domkirka, Gunhild Marie Jensdatter, nr. 50: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16329&idx_id=16329&uid=ny&idx_side=-8
Mvh Aud.
Her er sannsynligvis dåpen, 23 juli 1815, Domkirka, Gunhild Marie Jensdatter, nr. 50: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16329&idx_id=16329&uid=ny&idx_side=-8
Mvh Aud.
Takk Aud
Det stemte bedre ja, men det er litt vanskelig å tyde hva som står i kirkeboka. Men slik som jeg ser det var dette hennes 1. leiermål og Jens Haforsen oppholdt seg i Nordland. Moren het Margrethe Olsdatter ...... (kan det være Jervan?)
Det stemte bedre ja, men det er litt vanskelig å tyde hva som står i kirkeboka. Men slik som jeg ser det var dette hennes 1. leiermål og Jens Haforsen oppholdt seg i Nordland. Moren het Margrethe Olsdatter ...... (kan det være Jervan?)
-
Det står Moderen Enke Margrethe Olsdtr. Faderen Jens Haftorsen .... Nordland. Moderens første Leiermaal. Hun opholder sig i Hægdahlen.
mvh
Bjørn F
mvh
Bjørn F
Takk Bjørn, jeg får bare prøve å nøste videre.
mvh Arne
mvh Arne
- Anne Guri Dragseth Brekke
- Sted: FISKÅ
Jens Haftorsen Furuset, døpt 26.12.1775 i Rissa http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-183 og konfirmert 21 år gammel den 24.09.1797
Foreldre: Haftor Olsen og Siri Jensdtr.
Jeg har funnet følgende søsken: Ingeborg døpt 19.10.1777, Ole døpt 04.03.1780 (min 3.tipp), Ellen født 1783 og Marthe født 1789
Du finner dem under Furuseth i 1801-tellingen for Stadsbygd. Jens Furuset finner du som tjener på gården Foss i Rissa.
Foreldre: Haftor Olsen og Siri Jensdtr.
Jeg har funnet følgende søsken: Ingeborg døpt 19.10.1777, Ole døpt 04.03.1780 (min 3.tipp), Ellen født 1783 og Marthe født 1789
Du finner dem under Furuseth i 1801-tellingen for Stadsbygd. Jens Furuset finner du som tjener på gården Foss i Rissa.
Jeg har også Eli / Elen døpt 2. feb 1783 i den søskenflokken (min 3xtipp)
mvh Weronica
mvh Weronica