Hei,
Er det noen som har opplysninger om Elna Holm f. 1903. Hun var gift med Thoralf Holm og bodde i Drammen.
Jeg er interessert i navnene på foreldrene og hvor hun ble født.
Mvh. Tor Knedahl
Elna Holm f. 1903, gift med Thoralf Holm
Moderator: MOD_Buskerud
-
-
- Sted: ÅMOT
Re: Elna Holm f. 1903, gift med Thoralf Holm
Hei,
Vet du noe om hvor/når Thorolf og Elna ble gift. Du sier de bodde i Drammen - når/hvor ? Alt du måtte ha av info vil være til nytte for mulige hjelpere
FT 1900 Kristiania viser Thoralf Holm bosatt i Harbitz Gade 1 hos sine foreldre og søsken.
I Gravminner i Norge fant jeg Thorolf og Elna Holm gravlagt på Vestre Gravlund, Oslo. Med samme gravnr finnes også Thorolfs søstre Elise Nielsen og Dagny Haugen med ektefeller.
Men dette er kanskje info du har fra før ?
Mvh Kjell H.
Vet du noe om hvor/når Thorolf og Elna ble gift. Du sier de bodde i Drammen - når/hvor ? Alt du måtte ha av info vil være til nytte for mulige hjelpere

FT 1900 Kristiania viser Thoralf Holm bosatt i Harbitz Gade 1 hos sine foreldre og søsken.
I Gravminner i Norge fant jeg Thorolf og Elna Holm gravlagt på Vestre Gravlund, Oslo. Med samme gravnr finnes også Thorolfs søstre Elise Nielsen og Dagny Haugen med ektefeller.
Men dette er kanskje info du har fra før ?
Mvh Kjell H.
-
Hei og takk for svar.
Nei jeg vet ikke når de ble gift, men det måtte være før 1935.
Opplysninger om Thoralf Holm har jeg. Likeså fødsel og død. Jeg er ikke sikker, men tror hun er født Nielsen. Vet ikke når og hvor hun ble født, annet en at det var i Oslo, Akershus eller Buskerud.
Mvh.
Tor Knedahl
Nei jeg vet ikke når de ble gift, men det måtte være før 1935.
Opplysninger om Thoralf Holm har jeg. Likeså fødsel og død. Jeg er ikke sikker, men tror hun er født Nielsen. Vet ikke når og hvor hun ble født, annet en at det var i Oslo, Akershus eller Buskerud.
Mvh.
Tor Knedahl
-
- Sted: ÅMOT
Hei igjen,
En kandidat er Elna født i april 1903 og døpt i Bragernes kirke - Drammen, med foreldre Thorvald Nilsen og Caroline Antonie Andersen. Disse foreldrene hadde fra før en datter Andrea født i august 1888 og Elise Marie født i november 1890 . Problemet er at jeg ikke har klart å finne verken foreldrene eller døtrene i landsdekkende søk FT 1900 !
En kandidat er Elna født i april 1903 og døpt i Bragernes kirke - Drammen, med foreldre Thorvald Nilsen og Caroline Antonie Andersen. Disse foreldrene hadde fra før en datter Andrea født i august 1888 og Elise Marie født i november 1890 . Problemet er at jeg ikke har klart å finne verken foreldrene eller døtrene i landsdekkende søk FT 1900 !
-
Hei og takk for svar.
Det er ikke rette Elna du har funnet. Jeg fant henne. Hun er født 5. april 1902. Videre ble hun døpt 23. mai samme år. Det står oppgitt at hn ble født i Tønsberg.
Hun ble gift med Thoralf T. Holm i 1931.
Foreldrene er Johan Marinius Paulsen f. 1855 og Elise Marie Gulliksen f. 1858.
Jeg finner ikke foreldrene hennes i FT 1900 eller i FT 1865/1875. Jeg får fortsette å lete i kirkebøker.
Mvh.
Tor Knedahl
Det er ikke rette Elna du har funnet. Jeg fant henne. Hun er født 5. april 1902. Videre ble hun døpt 23. mai samme år. Det står oppgitt at hn ble født i Tønsberg.
Hun ble gift med Thoralf T. Holm i 1931.
Foreldrene er Johan Marinius Paulsen f. 1855 og Elise Marie Gulliksen f. 1858.
Jeg finner ikke foreldrene hennes i FT 1900 eller i FT 1865/1875. Jeg får fortsette å lete i kirkebøker.
Mvh.
Tor Knedahl
Hei Tor
Dersom Elna ble født i Tønsberg 5.4.1902 så må det være denne dåpen her.... nr. 38
Men her tolker jeg faren navn til å være Johan Marinius Nilsen
... og
konf. i Tønsberg 1. des. 1918.
Dersom Elna ble født i Tønsberg 5.4.1902 så må det være denne dåpen her.... nr. 38
Men her tolker jeg faren navn til å være Johan Marinius Nilsen

... og
konf. i Tønsberg 1. des. 1918.
mvh Anne-Lise Skillinghaug
-
Hei,
Takk for svar. Du har helt rett. Han heter Nilsen.
Mvh.
Tor Knedahl
Takk for svar. Du har helt rett. Han heter Nilsen.
Mvh.
Tor Knedahl