Gustav Røhr - eier av G.K Røhr tobakksforretning.

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
gj06470
Sted: FåBERG

Gustav Røhr - eier av G.K Røhr tobakksforretning.

Legg inn av gj06470 » 4. mars 2008 kl. 15.10

Hei!

Jeg leter etter bilder av Gustav Røhr. født 1867.
Jeg vet det eksisterer bilder av Gustav bl.a under en overrekelse av en medalje fra Kong Haakon på Hamar torg på begynnelsen av 1900 tallet.

Jeg har ikke så mye historie på gustav, annet at det er min biologiske oldefar, min bestefar ble adoptert bort.

Jeg leter også etter informasjon og bilder om/av min biologiske oldemor, Tora Josefine Rønning født 1891. Rønning er hennes pikenavn.

Jeg har ikke forsket så mye på slekt tidligere, så råd og hjelp til hvordan finne informasjon og bilder taes i mot med stor takk.

Mvh Håvard Melby

Brukeravatar
dn22196
Sted: FJERDINGBY

Re: Gustav Røhr - eier av G.K Røhr tobakksforretning.

Legg inn av dn22196 » 4. mars 2008 kl. 17.50

Hei kanskje du kan ta en titt på Hedmarksmuseets fotoarkiv.no Der ligger det mange bilder fra Hamar.Mulig du kan finne noe der.Lykke til :D

gj06470
Sted: FåBERG

Legg inn av gj06470 » 4. mars 2008 kl. 21.16

hei:) takk for svar:)

har letet opp og ned på disse sidene,har funnet en del bilder. bl.a av Tobakksforretningen. Men har enda ikke funnet bilder av selve Gustav, heller ikke Tora Josefine Rønning.

Men jeg tenkte jeg skulle undersøke litt med Nasjonalbiblioteket. Kanskje det ligger noen gamle aviser på rull der? Er det bare å ta kontakt med de direkte på telefon f.eks? Det er slik at hvem som helst kan søke i arkiver der?

Brukeravatar
dn22196
Sted: FJERDINGBY

Legg inn av dn22196 » 4. mars 2008 kl. 22.04

Hei igjen jeg fant noen bilder i arkivet for Hedmark.Men har det noe med han du leter etter?Jeg finner en del jenter som heter Røhr og som er avbildet.Også bilde av Rørhs tobakksforretning.Men det er mange bilder å lete igjennom.Men om du søker på Røhr så kan du jo se selv.Da kommer alle bildene frem som har med Røhr og gjøre.Jeg tror også at det er lurt å låne bygdeboken for Hamar.Står nok en del der også.Lykke til da :)

Svar

Gå tilbake til «Hamar»