Får du feilmelding under kjøring av GEDtreff?

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Får du feilmelding under kjøring av GEDtreff?

Legg inn av dn01013 » 17. januar 2008 kl. 13.35

Som Microsoft og andre programleverandører, så klarer ei heller jeg å levere 100% feilfri vare og under kjøring kan det oppstå situasjoner som det ikke er tatt høyde for kan skje, noe som resulterer i at Eurekalog popper opp og ønsker å sende undertegnede en mail med feilmelding.

I og med situasjonen kan også oppstå for andre brukere, gjør du både deg selv, meg og andre brukere en stor tjeneste om dere lar Eurekalog sende inn sin bugrapport.

Den inneholder opplysning om hvordan programmet hadde vært innom diverse rutiner før krasjet oppstå, og ved å gå tilbake til sourcekoden for vedkommende programversjon kan jeg dermed ganske enkelt spore meg tilbake til feilårsaken og få dette rettet opp i neste versjon som slippes.

Hvis du ikke har avinstallert såkalt MAPI-støtte på maskinen eller blokkert for dette, vil programmet selv finne frem til ditt mailprogram og bruker det til å sende en mail.

Du får opp ditt ordinære mailredigeringsvindu, ferdig innfylt og hvis du ikke har noen kommentar om krasjet så er det bare å trykke på Send. Mailen vil bli lagret i din utfolder som all annen epost.

Du gjør en stor tjeneste om du kommenterer best mulig hva du foretok deg i forkant av krasjet.

Sjekk også din programkatalog og sjekk om det ligger sammen med Gedtreff en fil som ender på .elf
Hvis den eksisterer og du ikke har sendt inn denne feilrapporten kan du også sende manuelt til [email protected]
Husk å stryke den etterpå.

På forhånd, tusen takk for hjelp til å gjøre Gedtreff bedre.

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»